خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

قضات، مجازات جدید را جایگزین حبس کنند/ کهگیلویه و بویر احمد پیشرو در صدور احکام سبز

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۱۵۰

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از قضات این استان خواست مجازات‌های جدید را جایگزین حبس کنند.

حجت الاسلام غلامرضا مزارعی به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: ما با زندانی شدن و زندانی رفتن افراد موافق نبوده و نیستیم اما در برخی جاها براساس قانون باید فرد یا افرادی زندانی بشوند.

وی با بیان اینکه علاقه‌ای برای بازدید از زندان‌ها و زندانیان ندارد، اظهار داشت: براساس وظیفه و شغلی که داریم مجبوریم از زندان‌ها بازدید داشته‌باشیم وگرنه دوست نداریم فرد یا افرادی را در بند و در زندان و حبس ببینیم.

این مسئول قضایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: البته با کسانی که بخواهند مخل امنیت و ناامنی در جامعه بشوند بدون شک و به دور از تعارف برخورد خواهیم کرد.

مزارعی با اشاره به برخی اقدامات صورت‌گرفته در دستگاه قضایی باهدف جایگزین کردن مجازات‌های جدید به جای حبس، خاطرنشان کرد: از قضات می‌خواهیم  براساس قانون تلاش کنند  مجازات های جدید  را جایگزین حبس‌ها کنند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد باتاکید براینکه فضای جامعه  باید فضای عاری از خشونت باشدافزود: استان ما در صدور احکام سبز از استان های پیشرو کشور بوده و این روند بایستی شدت بیشتری به‌ خود بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با کسانی که با چوب و چماق و چاقو ناامنی در جامعه ایجاد کنند تعارفی نخواهد‌داشت، گفت: البته جای چنین افرادی جز زندان چیز دیگری نیست و به‌طور حتم با این دست افراد برخورد قاطع خواهیم‌داشت.

این مسئول قضایی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته در یک جایی ممکن است فردی دچار خطایی هم شده‌باشد که با تذکر و یا تعهد و یا جایگزین کردن مجازات جدیدی امکان حل موضوع بشود که در این صورت ما نیز معتقدیم نباید حبس صورت بگیرد.

مزارعی در پایان تاکید کر:باید آمار زندانیان را درکهگیلویه و بویراحمد کاهش داد و البته دستگاههای مرتبط نیز تلاش کنند بسترهای اشتغالزایی، معیشت و رفاه را برای زندانیان و خانواده های آنان فراهم کنند./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز