خبرگزاری کار ایران

نقش کلیدی چابهار در جذب گردشگران به سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۹۴۱

مدیر کل سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بندر چابهار و زیرساخت های گردشگری ایجاد شده در آن سبب جذب گردشگران در سال 96 به سیستان و بلوچستان شده است.

بهروز آقایی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: نقش توسعه بندر چابهار برای جذب گردشگران بسیار اساسی بوده و اقدامات فراوانی برای تحقق شعار گردشگری سال 96 برای سیستان و بلوچستان صورت گرفته است‌.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در سال 96 بعنوان مقصد گردشگری در سراسر کشور معرفی شده ، خاطر نشان کرد:ساخت ترمینال مسافربری بندر چابهار یکی از مهمترین اقدامات برای جذب گردشگران بوده که در اولویت کار سازمان بنادر و دریانوردی بوده از طریق رسانه جمعی و مطبوعات اطلاع رسانی شده است.

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: اولین کشتی گردشگری که با متولی گری سازمان بنادر و دریانوردی استان و در تعطیلات نوروزی سال جاری در سواحل مکران ایفای نقش نموده ،به عنوان یک تجربه جدید و قابلیت جذب گردشگر در استان و در بندر چابهار محسوب می شود.

آقایی با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار گردشگر در سال جاری به منظور مشاهده جاذبه های گردشگری در گواتر،رمین و پسابندر تردد نموده اند،تصریح کرد: در قسمت انتهای مرز کشور در گواتر موج شکنی ایجاد شده است که در خصوص موضوعات گردشگری قابلیت واگذاری را داراست .

وی در ادامه اذعان داشت: تسهیلات خوبی برای ایجادوموج شکن ها و تجهیز بخش های خصوصی از ابتدای فروردین ماه صورت گرفته که توسعه گردشگری را در پی خواهد داشت.

این مسوول با اشاره به ساخت موج شکنی با 60 متر ارتفاع در 150 کیلومتری چابهار،افزود: این موج شکن قابلیت تله کابین داشته و تحول عظیمی در امر گردشگری در استان بوده و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در سطح کشور محسوب می شود .

بهروز آقایی خاطر نشان کرد: وجود سواحل ماسه ای با قابلیت اجرای طرح و ورزش ماسه ای و ساحلی به وسعت 4 هکتار ، به عنوان موج شکن های مردمی گردشگری احداث شده است.

وی در پایان با اشاره به ساخت 6 موج شکن با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال در  4 سال اخیر در بندر چابهار ، گفت: این اقدام سبب افزایش جذب گردشگران  به چابهار و استان سیستان و بلوچستان می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز