خبرگزاری کار ایران

معاون رییس‌جمهور در یاسوج:

ادغام وزارتخانه‌ها در دولت گذشته اشتباه بود/ وزارت بهداشت آزمون استخدامی برگزار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۹۰۸

معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این سوال که چرا هزار و 100 مجوز استخدام کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح مهرآفرین دولت گذشته در دولت یازدهم تدبیر و امید به سرانجام نرسید؟ اظهارداشت: طرح مهرآفرین دولت گذشته از سوی دولت وقت برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد اما این طرح توسط رییس مجلس شورای اسلامی براساس اصل 138 قانون اساسی رد شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، جمشید انصاری در نشست رسانه‌ای در هتل آزادی یاسوج گفت: رییس مجلس شورای اسلامی( لاریجانی) با استناد به اصل 138 قانون اساسی، طرح مهرآفرین دولت گذشته (احمدی نژاد) را مغایر با قانون دانست.

وی با تشریح اتفاقات رخ داده در این ارتباط، اظهار داشت: رییس مجلس شورای اسلامی بر اساس همان استناد، طرح مهرآفرین دولت گذشته را رد و به همین دلیل مجوزهای استخدامی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم مثل برخی از استان های کشور اجرایی نشد.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: اگر طرح مهرآفرین اجرایی هم می‌شد، رییس مجلس بر اساس همان اصل، می‌توانست طرح عنوان شده را رد کند.
 
انصاری از رد طرح دیگری از نحوه مجوزهای استخدامی دولت احمدی نژاد توسط لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی هم خبر داد و تصریح کرد: آن دولت از ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری تفسیری کرده بود که توسط رییس مجلس هم رد شد.
 
وی افزود: دولتمردان گذشته عقل‌هایشان را سرهم گذاشتند و گفتند منظور از کلمه عمومی در ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری، دروس عمومی آزمون هستند نه اینکه آزمون عمومی برای همه برگزار شود.
 
معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: تفسیر دولت گذشته از آزمون عمومی برگزاری آزمونی بود که سوالات آن آزمون فقط باید از دروس عمومی باشد و حتی این کار را هم کردند و تعداد زیادی را به استخدام دولت درآوردند.
 
انصاری در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه مجوزهای استخدامی دولت قبل خلاف قانون بوده یا خیر؟ ادامه داد: همین که طرح‌های عنوان شده توسط رییس مجلس شورای اسلامی رد می‌شود خود نشان می‌دهد که چه اتفاقی در این حوزه در دولت گذشته رخ داده است.
 
وی گفت: وقتی رییس مجلس خواست این طرح‌ها را لغو کند برخی استخدام شده بودند و سپس قانون جلوی آنان را گرفت اما مستخدمین براساس آرای دیوان عدالت اداری و بر اساس حق مکتسبه دوباره به استخدام دولت درآمدند.
 
معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این سوال که چه سرانجام تفکیک وزارتخانه های موردنظر دولت دوازدهم به کجا خواهید انجامید؟ هم اظهارداشت: لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها به کمیسیون تخصصی اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارجاع و هم اکنون در این کمیسیون درحال بحث و بررسی است.
 
انصاری گفت: دولت منتظر پاسخ مثبت مجلس شورای اسلامی در ارتباط با لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها بوده و امیدواریم هرچه زودتر مجلس به این طرح پاسخ مثبت دهد.
 
وی با بیان اینکه با تفکیک وزارتخانه‌ها، وزرای جدید به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: ادغام وزارتخانه‌های سنگینی چون راه و ترابری با مسکن و شهرسازی نیز کار نادرستی از سوی دولت وقت بوده است.
 
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: 40 درصد پروژه‌های عمرانی کشور فقط در حوزه راه و ترابری بوده و این درحالیست که آقایان آمدند و به نام کوچک کردن دولت، این 2 وزارتخانه بزرگ را ادغام کردند که اشتباه بود.
 
انصاری در ادامه از برگزاری آزمون استخدامی در مهرماه امسال برای وزارت بهداشت هم خبر داد و یادآور شد: برای بیمارستان‌های جدید این وزارتخانه در مهرماه امسال، آزمون استخدامی برگزار می‌شود.
 
وی گفت: در آزمون کنونی استخدامی نیز 12 هزار نفر در کشور استخدام شده که 200 نفر از آنها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ایجاد اشتغال در دولت دوازدهم را به معنای استخدام در این دولت ندانست و تصریح کرد: تعداد اندکی در بدنه دولت استخدام می‌شوند و بیشترین استخدام مربوط به حوزه‌های تولیدی و صنعتی و سایر حوزه‌های بیرون از دولت خواهد بود.
 
انصاری گفت: از مجموع 26 میلیون شاغل کشور، سه میلیون شاغل در دولت بوده و 85 درصد این تعداد شاغلان در بخش‌های غیردولتی هستند.
 
وی در ادامه از اصلاح ساختار اداری تا سال 1400 هم خبر داد و اظهار داشت: اصلاح ساختار اداری یک پروسه زمان‌بر بوده که سال 1400 آن را اجرایی خواهیم کرد.
 
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در بخشی از صحبت‌های خود به طرح همسان‌سازی دستمزدها اشاره و اجرای آن را براساس فانون قطعی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز