خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی تبریز مطرح کرد:

برداشتن دیوار نوساز حائل ارک تبریز برای دسترسی بهتر گردشگران

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۰۳

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برداشتن دیوار نوساز حائل حد جنوبی ارک در راستای ایجاد دسترسی مناسب برای گردشگران صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، مرتضی آبدار اظهار داشت: محوطه‌سازی ضلع جنوبی ارک با رعایت الزاماتی نظیر عدم خاکبرداری توسط ماشین آلات سنگین به تصویب شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور رسیده و زیرنظر معاونت میراث فرهنگی استان آغاز شده که اقدام بسیار ارزشمندی است اما متاسفانه در روزهای اخیر برداشتن شبانه دیوار حائل حد جنوبی ارک و نشر آن در فضای مجازی موجب ایجاد شائبه‌هایی شده است.

آبدار افزود: دیوار حائل حد جنوبی ارک سازه‌ای نوساز است که زمان احداث آن به اوایل دهه هشتاد برمی‌گردد آن هم در محلی که قبلا برای ایجاد سوله در دهه هفتاد حفاری و بتن ریزی عمیق صورت گرفته بود و در حال حاضر با استناد به نظر کارشناسان نه تنها هیچ لایه تاریخی در آن وجود ندارد بلکه موارد متعددی از نخاله‌های ساختمانی و نیز بقایای مصالح سوله یادشده به طور کاملا واضح مشاهده می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با تخریب دیوار مزبور در طرح محوطه‌سازی پلکان شکیلی جهت دسترسی آسان گردشگران به ارک جایگزین خواهد شد و اطمینان داریم پس از اتمام طرح تمام انتظارات مردم فهیم تبریز و استان به شایستگی برآورده خواهد شد.

وی با اشاره به حرکت شائبه برانگیز پیمانکار طرح در انجام عملیات شبانه به بهانه محدودیت‌های ترافیکی گفت: پس از اطلاع از عملیات و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات با ورود یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان، عملیات تخریب دیوار حائل متوقف شده و از هرگونه عملیات شبانه و استفاده از ماشین آلات سنگین ممانعت شده است.

به گفته وی، عملیات محوطه‌سازی ضلع جنوبی ارک تبریز طبق روال و بر اساس طرح مصوب در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز