خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی‌کردستان مطرح کرد:

هشدار به دامداران کردستانی نسبت به خطر شیوع تب برفکی

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۸۲۴

مُدیرکل دامپزشکی کُردستان از شیوع بیماری تب برفکی در استان‌های همجوار خبر داد و خواستار هوشیاری دامداران برای مقابله با این بیماری شد.

به گزارش ایلنا، مجتبی ورمقانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به گزارش شیوع بیماری واگیردار تب برفکی در منطقه و احتمال ایجاد تلفات در دام‌ها و تحمیل خسارت فراوان به دامداران استان، دامداران نکات بهداشتی برای سلامت دام های خود را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: جلوگیری از تردد در میادین دام و ورود افراد متفرقه به خصوص دلالان و چوبداران به محل نگهداری دام، لزوم ضدعفونی و آهک‌پاشی محل نگهداری دام، جلوگیری از حمل و نقل دام درمسافت‌های طولانی از جمله بکارگیری اقدامات لازم در این موضوع است.

ورمقانی به دیگر اقدامات مقابله‌ای با این پدیده اشاره کرد و گفت: ضدعفونی کردن وسایل دامداری، عدم تغییر ناگهانی جیره غذایی دام‌های واحد و همکاری با اکیپ‌های مایه کوب دامپزشکی در زمان مراجعه به واحدهای دامداری از جمله راهکارهای ضروری به دامداران کردستانی برای مقابله با این بیماری است.

 لازم به ذکر است این بیماری بعنوان طاعون برای صنعت دامداری محسوب می‌شود. کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه نمودن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم کردن میلیون‌ها راس دام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز