خبرگزاری کار ایران

محمد خدادی:

امروز قدرت رسانه‌ها از موشک و سلاح نظامی بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۲۱۰

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه امروزه منابع دستیابی به اطلاعات زیاد و در دسترس است، گفت: قدرت رسانه‌ها امروزه از موشک و سلاح نظامی نیز بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خدادی امروز در سومین جلسه شورای اداری استان کردستان، افزود: امروزه قدرت اصلی کشورها به میزان اطلاعات آنها سنجیده می‌شود و هر کشوری اطلاعات بیشتری داشته باشد، قدرت بیشتری در دیگر زمینه ها خواهد داشت.

وی افزود: امروزه هر کشوری که در جمع آوری اطلاعات، پردازش، انتشار و تحلیل آن ضعیف باشد، کشوری ضعیف شمرده می‌شود و هر چه زمان می‌گذرد این مسئله بیشتر بروز پیدا می‌کند.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: هر کسی که زنده است به دو مسئله مهم اکسیژن و اطلاعات نیاز دارد که اکسیژن هم از اطلاعات بدست می‌آید.

وی به مقایسه شریط دسترسی به اطلاعات در گذشته و امروز پرداخت و گفت: امروز اخذ اطلاعات و دسترسی به آن محدودیت زمان و مکان، هزینه و محدودیت منابع ندارد و هر کس در هر زمان و مکانی به راحتی می‌تواند به اطلاعات دست پیدا کند.

خدادی به مسیر تحول جریان اطلاعات پرداخت و جایگاه رسانه‌ها را در تکنولوژی امروز تشریح کرد.

وی عنوان کرد: داده‌ها باید تبدیل به اطلاعات شوند و این در حالیست که ما همچنان نظر منتشر می‌کنیم  و نه خبر، در حالیکه دادن اطلاعات و آگاهی به این معنی است که عدد، ارقام و اخبار منجر به قضاوت شود و اگر چنین نباشد، خنثی و معکوس است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اگر داده‌ها، منجر به تصمیم و عمل شود، در آن صورت است که می‌توانیم بگوییم اطلاعات تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه هر گونه اقدام تبلیغی ادارات به ضرر خودشان تمام می‌شود، گفت: امروزه باید مردم  سهم بیشتری از مسئولین در اداره جامعه داشته باشند چراکه مسئولیت‌ها به واسطه مردم به آنها واگذار شده است.

خدادی بر ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولین تاکید کرد و افزود: این ارتباط زمانی صورت می‌گیرد که بر بستر اطلاعات شکل گرفته باشد و و اطلاعات نیز باید اقناعی باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه منابع دستیابی به اطلاعات زیاد و در دسترس است، گفت: قدرت رسانه‌ها امروزه از موشک و سلاح نظامی نیز بیشتر است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هیچ فرآیندی بدون ارتباط نمی‌توان اداره شود، خاطرنشان کرد: اطلاعات لایه جدانشدنی هر فرد است و هر کسی برای مدیرت یک فرآیند و موفقیت در آن نیازمند ارتباط و مهندسی ارتباط است.

در پایان از خدمات چندین سالهای (مسعود احمدی) رئیس سابق خبرگزاری ایرنای کردستان تقدیر و ( مجید سلیمانی نژاد) به عنوان رئیس جدید این خبرگزاری در کردستان معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز