خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز کردستان مطرح کرد:

انرژی در شرکت گاز استان کردستان با برنامه‌ریزی مدون مدیریت شده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۸۷۵

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان وضعیت مصرف انرژی در شرکت گاز استان کردستان را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا، احمد فعله گری در سیمنار بهینه سازی مصرف انرژی با رویکرد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ضمن تبریک روز خبرنگار ؛ گفت : با برنامه ریزی های مدونی که در شرکت گاز استان کردستان صورت گرفته، مصرف انرژی کنترل و مدیریت شده و با توجه به افزایش تجهیزات و امکانات فنی با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبرو شده است .

 فعله‌گری افزود: این سیمنار توسط کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی برنامه‌ریزی شده و وظیفه میزبانی این جلسه به شرکت گاز استان کردستان محول گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: هیئت محترم وزیران در بخشنامه ارسالی که در سال گذشته به دستگاه های اجرایی ابلاغ گردید، تمامی ادارات ، موسسات و بانک ها را موظف کرد نسبت به کاهش 20 درصد از مصارف انرژی اقدام و برنامه های خود را که در این زمینه مدون شده اعلام نمایند .

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت : برای اجرای دستور هیئت محترم وزیران شرکت گاز استان کردستان نسبت به برنامه ریزی دقیق و اصولی اقدام و برای اجرایی شدن آن اهداف استراتژی تعریف کرد.

 فعله گری ادامه داد: برای دستیابی به اهداف تعریف شده ، میزان مصارف هر ساختمان ممیزی گردید تا میزان واقعی مصرف آن بدست آید و در مرحله بعد سیستم های هوشمند برای کنترل مصرف توسط متخصصین امر نصب و برای آشنایی پرسنل ، فرهنگ سازی از طریق سیستم اتوماسیون و سایر موارد اطلاع رسانی صورت گرفت.

وی افزود: برای صرفه جویی در مصرف برق ، پانل های خورشیدی در اداره مرکزی و ساختمان ناحیه 1 گازرسانی سنندج نصب و برای کنترل مصارف بانک اطلاعاتی توسط کمیته بهینه سازی مصرف انرژی تشکیل گردید و با این اقدام باعث گردید در مصرف 105 مگاوات برق و 22درصد صرفه جویی حاصل گردد که برابر با مصرف 629 بشکه 200 لیتری نفت سفید می باشد.

این مقام مسئول افزود: در شرکت گاز استان کردستان توسط کمیته بهینه سازی مصرف انرژی ، جلسات مستمر و مداوم برای پیگیری‌مصوبات کمیته برگزار شده و موارد عدم انطباق مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمام‌تجهیزات و لوازم خریداری شده توسط این کمیته مورد بررسی و سعی می گردد رده مصرف انرژی آنها  A  یا +A باشد .

فعله گری در ادامه سخنان خود گفت: برای بررسی میزان مصارف ساختمان های شرکت گاز استان کردستان بیش از 2 هزار از قبوض مصارف آب ، برق و گاز در بانک اطلاعاتی ذخیره شده و در هر دوره مصرف با دوره های قبل مقایسه شده و اتلاف انرژی مورد اندازه گیری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با این تمهیدات شرکت گاز استان کردستان موفق شده 31 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی نماید و برای نصب تجهیزات و پانل های خورشیدی و سامانه فتوولتائیک در اداره مرکزی و ساختمان ناحیه یک سنندج بابت نصب و راه اندازی 50 کیلو وات ساعت تامین انرژی خورشیدی جمعاٌ  2 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد : با اقدامات صورت گرفته این شرکت موفق گردید در سال 95 گواهینامه ایزو 50001 در زمینه مصرف بهینه انرژی را دریافت و در سال جاری آنرا تمدید نماید.

وی در پایان سخنان خود گفت : در زمستان سال گذشته برای اجرایی کردن دستوالعمل صادره هیات محترم وزیران 271 مورد بازرسی از تاسیسات و موتورخانه مرکزی ادارات استان صورت گرفته و ایرادهای فنی آنها به سازمانها برای رفع ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز