خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

دولت به گسترش تشکل‌های مردم نهاد اعتقاد دارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۴۶

استاندار کردستان عزم دولت برای افزایش و گسترش کمی و کیفی تشکل‌های مردم نهاد را جدی دانست.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با تشکل‌های زیست‌محیطی استان‌کردستان با بیان این مطلب افزود: در دولت تدبیر و امید تشکل های مردم نهاد با 287 درصد رشد مواجه بوده است.

وی گفت: تا قبل از دولت تدبیر و امید تنها 47 تشکل مردم نهاد در استان به ثبت رسیده بود که این تعداد در سه سال گذشته به 181 مورد افزایش پیدا کرده و 35 تشکل دیگر در نوبت ثبت قرار دارند.

زاهدی تشکل های مردم نهاد را به فرهنگ سازی در راستای حفظ محیط زیست فراخواند و افزود: با اقدامات فرهنگی باید به جایی برسیم که همه مردم خود را حافظ محیط زیست بدانند و از آلوده کردن محیط زندگی خود پرهیز کنند.

استاندار کردستان موضوع آموزش را در حفظ محیط زیست دارای اهمیت فراوان ارزیابی کرد و ادامه داد: باید فرزندان و دانش اموزان را با موضوع محیط زیست آشنا و آنان را درباره اهمیت محیط زیست حساس کرد.

وی کنترل میزان مصرف آب در بخش مختلف و حفظ منابع آب در پایداری محیط زیست را مهم ارزیابی کرد و افزود: روزی که من به استان کردستان آمدم سهم استان از آب های مرزی 2900 هکتاربود که این میزان هم اکنون به بیش از 17 هزار هکتار رسیده وبا کارهای برنامه ریزی شده در آینده نه چندان دور به میانگین کشوری خواهیم رسید.

زاهدی در ادامه سخنان خود فعالان محیط زیست را به تلاش بیشتر در خصوص حفظ محیط زیست فراخواند و گفت: فعالان محیط‌زیست در صورت عدم حل هر مشکلی در شهرستان‌ها در بخش زیست‌محیطی آن را به خود من منعکس کنید.

وی همچنین در ادامه به موضوع احداث مینی پالایشگاه در دشت بیلو مریوان اشاره کرد و گفت: ارزیابی های همه جانبه زیست محیطی درباره این طرح در دست انجام است واگر به این نتیجه برسم که این پالایشگاه زریوار را تهدید می کند خود مانع اجرای آن خواهم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز