خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

نگرانی از افزایش سن ازدواج دختران روستایی/ نرخ باروری کمتر شده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۷۴۹

رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد از روند صعودی سن ازدواج دختران روستایی در این استان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا، "تاجماه یزدان پناه" در شورای مشارکت‌های زنان خیرسلامت در محل مرکز شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه براساس آمارهای کارشناسی شده، سن ازدواج دختران روستایی در این استان روبه افزایش بوده که برای همه ما نگران کننده است.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته باهدف کاهش و یا توقف روند روبه صعودی نرخ ازدواج دختران روستایی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: بالارفتن نرخ ازدواج دختران روستایی یک واقعیت بوده و باید برنامه ریزی‌های شایسته ای جهت توقف روند صعودی و کاهش این نرخ اندیشیده شود.

رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهاجرت به شهرها مهمترین دلیل بالارفتن نرخ سن ازدواج دختران روستایی در استان بوده و بنظر می‌رسد بایستی تدابیری جهت جلوگیری از مهاجرت های بی رویه روستائیان به شهرها اندیشیده شود.

یزدان پناه گفت: وقتی که جوانان روستاها به شهرها مهاجرت کرده، دختران روستایی که امکان مهاجرت به شهرها برای شان فراهم نمی‌شوند در روستاها می مانند و متاسفانه سن ازدواج شان بالا می رود.

وی در بخشی از سخنان خود به نرخ باروری زنان در کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و تصریح کرد: نرخ باروری زنان در این استان کمتر شده است.

رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمارها، تاکید کرد آنچه می گوید براساس آمارهای کارشناسی دقیق و کارشناسی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز