خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک ملی بوجاق کیاشهر خبر داد:

آتش در پارک ملی بوجاق مهار شد/ ابراز نگرانی از آتش‌سوزی‌های تعمدی

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۵۳۴

براثر گرمای بسیار زیاد و نیز بی‌احتیاطی مسافرین بخش‌هایی از دشت سپیدرود در پارک ملی بوجاق کیاشهر طعمه حریق شد .

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه،  لطیف جواهردشتی رئیس پارک ملی بوجاق کیاشهر با اعلام این خبر گفت: با بسیج تمام امکانات شهرهای لشت نشا و بندرکیاشهر و همچنین استفاده از امکانات و خودروهای سنگین پادگان  سپاه پاسداران در منطقه زیباکنار بعد از ساعت ها تلاش موفق شدیم با ایجاد آتش بر و نیز دیگر اقدامات فوریتی ، آتش سوزی ایجاد شده را مهار کنیم .

جواهردشتی افزود: در این فصل معمولا به دلیل گرمای‌هوا و خشک‌بودن سطح منطقه و نیز بی‌احتیاطی گردشگران حریق هایی در سطح پارک ملی ایجاد می شود که باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در سطح منطقه می شود .

وی گفت: دشت سفیدرود در پارک ملی در فصل پاییز و زمستان زیر آب می رود و زیستگاه هزاران قطعه پرنده مهاجر است اما با گرم شدن هوا و در فصل تابستان بدلیل خشک شدن سطح منطقه شرایط برای بروز حوادث آتش سوزی مهیا می شود که لزوم توجه گردشگران و اهالی منطقه را می طلبد .

جواهردشتی افزود: در مواردی مشاهده می شود که عده ای متخلف به منظور تصاحب غیر قانونی اراضی پارک ملی اقدام به ایجاد حریق تعمدی می‌کنند که بدلیل خشکی منطقه و علفزار بودن آن، آتش‌سوزی به سرعت از کنترل خارج شده و باعث بروز خسارات فراوانی می شود .

رئیس پارک ملی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات حوزه قضایی بندرکیاشهر و نیروی انتظامی در این خصوص تصمیماتی گرفته شده که رسیدگی به پرونده‌ها با جدیت و سرعت عمل بیشتر و برخورد شدید با مسببین از جمله آنهاست .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز