خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد:

اعتبار بیش از 290 میلیارد تومان جهت نوسازی واحدهای صنعتی کشور در سال 96

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۰۲۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعتبار در نظر گرفته شده جهت نوسازی واحدهای صنعتی کشور در سال 96 را بیش از 290 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان گیلان ضمن تبریک روز صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: استان گیلان ظرفیت های خوبی در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری دارد.

وی با اشاره به پیشرفت هایی که از سال 92 تا کنون در بخش صنایع سلولزی مشور ایجاد شده است افزود: اکنون استان گیلان یکی از قطب های صنعت سلولوزی ایران به شمار می آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعتبار در نظر گرفته شده جهت نوسازی واحدهای صنعتی کشور در سال 96 را بیش از 290 میلیارد تومان اعلام کرد.

منتظری با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان گیلان دارای ماشین آلات صنعتی هستند افزود: ماشین آلات و تجهیزات واحدهای صنعتی استان گیلان نیازمند نوسازی هستند.

وی تولید فرش دستبافت در سال 92 را 12 هزار متر مربع اعلام کرد و اذعان داشت: سال گذشته 55 هزار متر مربع فرش دستبافت در استان گیلان تولید شده است که این میزان تولید نسبت به تولیدات سالهای گذشته قابل قیاس نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تشکیل کارگروه‌های اقتصادی در بهبود شرایط اقتصادی کشور و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار انکار ناپذیر دانست و افزود: این کارگروه‌ها یکی از کارهای اساسی و مهم دولت یازدهم در بخش اقتصادی بوده است.

منتظری استان گیلان را یکی از استان های پیشرو در صنعت مس خواند و گفت: بسیاری از معاملات کشور در زمینه صنعت خصوصا صنعت مس از طریق مرزهای استان گیلان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان برای رشد تولیدات خود، سرمایه خوبی را از دولت دریافت کرده است و در جذب سرمایه های خارجی موفق است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: امسال 2 واحد صنعتی استان گیلان به عنوان واحد نمونه کشوری انتخاب شدند که یکی از این دو واحد به عنوان 10 واحد برتر کشور نیز برگزیده شد.

منتظری با اشاره به اداره کردن صنعت فولاد توسط دولت در اکثر استان های کشور تصریح کرد: در استان گیلان بخش خصوصی  سهم بالایی از صنعت فولاد را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه‌های اقتصادی در بهبود شرایط اقتصادی کشور و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار انکار ناپذیر دانست و افزود: این کارگروه‌ها یکی از کارهای اساسی و مهم دولت یازدهم در بخش اقتصادی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از  فعال کردن بخشی از واحدهای صنعتی واجد شرایط که در حال حاضر تعطیل هستند در آینده نزدیک خبر داد و گفت: جلسات متعددی توسط کارگروه رفع موانع تولید در این خصوص برگزار می شود.

منتظری همچنین به آمار شرکت توانیر در سال 95 اشاره کرد و گفت: طبق آمار ارائه شده توسط شرکت توانیر، برق مصرفی در واحدهای صنعتی گیلان 23 درصد رشد داشته و این نشان دهنده افزایش تولیدات صنعتی در استان است.

وی با اشاره به مراسم کلنگ‌زنی واحد تجاری سیتادیوم اظهار داشت: بدون شک سیتادیوم کلاس سرمایه گذاری در استان گیلان را ارتقا می دهد و این نوع سرمایه گذاری ها باعث جذب گردشگر نیز هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اذعان داشت: در سال جاری برای 20 هزار واحد صنعتی، معدنی و تجاری کوچک و متوسط کشور تسهیلات در نظر گرفته شده که میانگین اعتبار پیش‌بینی شده برای استان گیلان 600 میلیارد تومان است.

وی افزود: با وجود اینکه سهمیه استان گیلان از تسهیلات رونق تولید 470 میلیارد تومان بوده اما با این وجود میزان جذب سرمایه از مخل رونق تولید به  520 میلیارد تومان رسیده است.

منتظری میزان پرداخت آزاد توسط بانک ها را بیش از 250 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سال گذشته شاهد پیشرفت چشمگیر و تحسین برانگیز صنایع دارویی در استان گیلان بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز