خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی خراسان جنوبی خبرداد:

بهبودی 91 نوزاد معتاد در خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۹۳۱

معاون اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از بهبودی 91 نوزاد معتاد در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا موهبتی اظهار داشت: 2 هزار و 123 نفر در دفتر زنان و سرپرست خانواده تحت حمایت بهزیستی خراسان جنوبی هستند.

موهبتی افزود: تاکنون فقط توانسته‌ایم 20 درصد جمعیت سال گذشته را از حمایت خود خارج کنیم چراکه مبلغ مستمری افزایش یافته و خانواده‌ها به راحتی حاضر نیستند از حمایت خارج شوند.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح بهبود زنان باردار و شیرده طرحی است که سال گذشته آغاز شده و 190 نفر از زنانی که شناسایی شدند با همکاری ما به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند و ماهیانه 180 هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود.
 
موهبتی افزود: در دفتر کودکان و نوجوانان نیز یک هزار و 348 کودک ماهی 48 هزار تومان دریافت می‌کنند.
 
وی از توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک روستایی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: 3 هزار و 437 کودک در مهدهای روستایی و 181 کودک نیازمند و محروم در مهدهای شهری استان خراسان جنوبی تحت حمایت ما هستند.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: 12 آدینه مهد به صورت فعال داریم و سال گذشته دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار شد.
 
موهبتی گفت: 256 کودک در 21 مرکز غیردولتی استان نگهداری می‌شوند که 170 کودک امداد بگیر هستند.
 
وی افزود: سال گذشته 44کودک به فرزندخواندگی برده شده است و آمار کودکان بی‌سرپرست کاهش یافته اما آمار کودکان بدسپرست افزایش دارد.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه کودکان معتاد 91 نفر نوزاد معتاد با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی ترک اعتیاد برای آنها انجام شد.
 
موهبتی اظهار داشت: طرح کودکان بازمانده از تحصیل در سال گذشته برای 560 کودک بازمانده از تحصیل انجام شد و امسال  نیز 350 کودک جدید شناسایی شدند  که در طرح مدیریت موردی دانش آموزان معتاد 35 نفر دانش‌آموز بهبود یافته  است.
 
وی افزود: یکی از آسیب‌های موجود در استان خراسان جنوبی که آمار زیادی به خود اختصاص داده است موضوع همسرآزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز