خبرگزاری کار ایران

با تلاش متخصصان پالایشگاه مجتمع گاز پارس‌جنوبی؛

پایان عملیات ایجاد جریان هیدرولیکی برای پکیج‌های فیلتر چکنده در واحد تصفیه پساب

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۳۰۲

با تلاش و کار گروهی متخصصان پالایشگاه چهارم پارس جنوبی، عملیات ایجاد جریان هیدرولیکی برای پکیچ‌های فیلتر چکنده در واحد تصفیه پساب با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش ایلنا، امین مصلی نژاد، مسئول عملیات تصفیه پساب در آغاز این عملیات افزود: استفاده از روش‌های زیستی به منظور تصفیه پساب‌های صنعتی در صنایع ، یک روش مقرون به صرفه ، حساس و روبه رشد است.
 
مصلی نژاد در ادامه عنوان داشت: خوشبختانه در پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با استفاده از برج‌های زیستی در غالب فیلتر چکنده و امکان هیبرید سازی آن با مکانیسم لجن فعال در یک سیستم متعارف از لجن فعال از پاسخگویی مناسبی بهره برده است.
 
وی گفت: درحال حاضر در اغلب پالایشگاه‌های پارس جنوبی استفاده از روش‌های شیمیایی و فیزیکی در دستور کار بوده لیکن کاربرد روش‌های زیستی در پالایشگاه چهارم منجر به حصول نتایج آزمایشگاهی زیر مشخصه 60 میلی‌گرمی در یک لیتر فاضلاب COD شده است.
 
این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: فیلترهای چکنده غالبا برای مهار بار آلی ناپیوسته قسمت خنثی سازی بوده و بار هیدرلیکی آن بوسیله آب ترش تصفیه شده بصورت مستمر فراهم شده است لذا بدلیل خارج از مشخصه شدن جریان آب ترش تصفیه شده به جهت حضور ترکیبات روغنی و PH نامناسب ، استفاده در سیستم‌های میکروبی را مختل می‌کند.
 
وی ادامه داد: از طرح های پیشنهادی در زمینه تصفیه پسآب، ایجاد جریان‌های هیدرولیکی در برج‌های زیستی است که بر اساس زمان بندی و با استفاده از جریان خروجی واحد انجام شده و توانسته است کمبود جریان آب‌ترش تصفیه شده واحد 109 را جبران سازد .
 
مصلی نژاد گفت: این پیشنهاد بصورت کاملا دقیق و در قالب تیم گروهی و منسجم توسط آقایان: مجتبی سجادی، امین مصلی نژاد، محمود کریمی افشار، عبدالرسول ایوبلو و سید شهاب الدین شبیری به سرانجام رسیده است.
 
وی در پایان عنوان داشت: این عملیات علاوه بر تامین بار مواد مغذی نیتروژن ، فسفر در خوراک ورودی از دی نیتریفیکاسیون ناخواسته جلوگیری کرده و همچنین از عوامل مانع در رشد جلبکی سیستم‌های ماند آب در حوضچه‌های مشاهده و خروجی پالایشگاهی در اکوسیستم منطقه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز