خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان عنوان کرد:

مردم کردستان از دیدگاه معیشت‌محور به دیدگاه توسعه‌محور رسیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۵۴۰

استاندار کردستان در نشست تقدیر از اعضای کانون‌های مرکز هم اندیشی توسعه استان گفت: نتیجه انتخابات 29 اردیبهشت نشان داد که مردم کردستان از دیدگاه معیشت محور به دیدگاه توسعه محور رسیده اند.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در این نشست خاطرنشان کرد: درآمد سرانه در کردستان 52% میانگین کشوری است اما میزان آرا در شهر و روستا برابر بود و این نشان می‌دهد که توسعه در کردستان اتفاق افتاده و دیدگاه مردم از نگاه معیشتی به نگاه توسعه ای تغییر یافته است.

وی با اشاره به ضرب المثل خواستن توانستن است، اظهار داشت: هر جامعه ای که توسعه پیدا کرده مردم خواسته اند و هر جامعه‌ای هم که توسعه پیدا نکرده مردم خواسته اند و این ثابت می‌کند که مردم در ایجاد توسعه نقش انکارناپذیری دارند.

زاهدی اهمیت ایجاد توسعه متوازن را یادآور شد و افزود: بخشی از آن ایجاد توسعه متوازن در حوزه‌های مختلف (صنعتی، کشاورزی، سیاسی ...) است و بخشی دیگر توسعه متوازن منطقه ای  است.

وی همچنین اظهار داشت: خداوند هیچ منطقه ای را محروم نیافریده بلکه این ماییم که این ظرفیت ها را نادیده گرفته ایم یا از آنها استفاده نکرده ایم.

استاندار در ادامه بر اهمیت نقش شوراهای اسلامی در ایجاد توسعه تاکید و خاطرنشان کرد: مرکز هم اندیشی توسعه باید در راستای تبیین نقش شوراها در ایجاد توسعه و نیز پیشنهاد برش استانی با توجه به ظرفیت های برنامه ششم توسعه اهتمام نمایند.

وی همچنین از کانون های مرکز هم اندیشی خواست مدیران را به چالش بکشند و آنها را به تفکر وادارند تا مدیران فراموش نکنند که دیگران هم مشائل را درک می کنند و لازم است از افکار و نظرات آنان نیز استفاده کنند.

زاهدی در پایان خطاب به اعضای مرکز هم اندیشی گفت: لازم است با همین امید و انگیزه به کار خود ادامه دهید، مجموعه اقدامات شما برای استان ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز