خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خبر داد :

تبدیل «قره‌سو» کرمانشاه به دریاچه گردشگری/ اختصاص 75میلیارد تومان برای راه آهن ملایر-کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۳۶۳

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه تمام تلاش خود را برای تبدیل رودخانه قره‌سو به دریاچه ‌گردشگری انجام می‌دهیم گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مدوام توانستیم مبلغ 75 میلیارد تومان برای پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه اعتبار بگیریم.

به گزارش ایلنا، اسدالله رازانی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: مردم در این دوره انتخابات همانند دوره‌های گذشته با حضور پرشور خود برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

وی با اشاره به حکومت‌های قبل از انقلاب اسلامی در ایران و عدم اعتقاد آنان به برگزاری انتخابات و آرای مردم، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری انتخابات و اعتقاد راسخ به رای و مشارکت مردم به عنوان یک میراث ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) در کشور به ثبت رسید و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جمله‌ای معروف تاکید کردند که "جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر".

 رقابت‌های انتخاباتی ساختگی  نیستند

رازانی افزود: با توجه به فضای رقابت شدیدی که بین کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخابات اخیر وجود داشت هیچ فرد منصفی در دنیا پیدا نمی‌شود که بخواهد بگوید این جریان‌ها ساختگی هستند و رقبا هیچ تفاوتی با هم نداشتند لذا این گونه حرف‌ها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و این انتخابات نشان داد که رقابت کاملا جدی بود.

رازانی در ادامه با اشاره به بعضی از صحبت‌های عنوان شده در خصوص وجود تخلف در انتخابات اخیر، گفت: به گفته مراجع ذیصلاح شاید حدود 12 هزار رای مخدوش وجود داشته باشد که این تعداد آراء به هیچ عنوان در نتیجه انتخابات تاثیرگذار نیست و  تخلفات این دوره از انتخابات بیشتر از تخلفات انتخابات گذشته نیست.

 حل مشکل راه آهن ملایر -کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در ادامه در خصوص وضعیت برخی پروژه‌های استان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در روزهای اخیر مبلغ 75 میلیارد تومان برای پیمانکار راه آهن ملایر-کرمانشاه اعتبار گرفتیم و این پروژه مشکل اعتباری ندارد.

وی افزود: در حال حاضر میزان ریل گذاری پروژه را به 2.5 کیلومتر در روز رساندیم و این کار تنها از طریق چانه زنی با وزارت راه صورت گرفته است.

رازانی تصریح کرد: در همین راستا از مدیران دستگاه‌های مختلف می‌خواهیم که تنها چشم به سازمان برنامه و بودجه نداشته و با وزارتخانه‌های خود ارتباط بیشتری داشته و چانه زنی کنند.

وی افزود: این حقیقتی است که منابع محدود و نیازها زیاد است و باید چانه زنی خود را برای گرفتن اعتبارات بیشتر به کار ببریم و بیشتر در وزارت‌خانه‌ها رفت و آمد داشته باشیم زیرا این حضور برای گرفتن اعتبارات بیشتر قطعا موثر است.

"قره‌سو" به دریاچه گردشگری تبدیل می‌شود

رازانی به پروژه ساماندهی رودخانه قره سو اشاره کرد و افزود: ساماندهی حاشیه این رودخانه انجام می‌شود، اما آنچه که اهمیت دارد این است که این رودخانه از فاضلاب تخلیه شده و به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در پایین دست این رودخانه سد لاستیکی احداث شده است، گفت: تاکنون از این سد استفاده نشده، زیرا در آب رودخانه فاضلاب است و استفاد از این سد برای ایجاد دریاچه کوچک بی‌فایده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ای که داریم قرار است که فاضلاب شهری به قسمت پایین دست روخانه و بعد از سد منتقل شده و از این محل وارد رودخانه شود.

رازانی افزود: همچنین خروج فاضلاب شهرها و روستاهای بالادست از قره سو نیز در دستور کار قرار دارد، بطوری که با هماهنگی با استان کردستان تصفیه خانه شهر کامیاران 80 درصد پیشرفت داشته که با احداث آن در آینده‌ای نزدیک فاضلاب این شهر وارد قره سو نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تصفیه خانه شهر روانسر نیز 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می‌کنیم زودتر به بهره‌برداری برسد وبرای جلوگیری از ورود فاضلاب روستاهای مسیر نیز قرار است که تصفیه‌خانه‌های کوچک روستایی احداث شود.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با مجموعه این اقدامات تلاش ما این است که قره سو را به یک دریاچه پاکیزه و زیبا در شهر کرمانشاه تبدیل کنیم که جاذبه گردشگری داشته باشد و امیدوار هستیم این اتفاق تا پایان سال رخ دهد.

وی به پروژه تله‌کابین شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه برای این پروژه سرمایه گذاری پیدا نمی‌شود و در خصوص کتابخانه مرکزی نیز باید بررسی‌های بیشتری انجام دهیم تا ببینیم چه اقداماتی برای این پروژه باید انجام شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه به پروژه‌های نیمه تمام استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه عمده این پروژه‌ها تعیین تکلیف شدند و عملا با معضلی به نام پروژه‌های نیمه تمام دیگر مواجه نیستم و با یک حرکت دیگر در این زمینه عمده این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی با تاکید بر رونق ورزش در روستاهای استان گفت: باید امسال در هر یک از روستاهای بالای 150 خانوار استان یا زمین یا سالن ورزشی احداث شود.تعداد روستاهای بالای 150 خانوار استان زیاد نیست و باید با تهیه امکانات ورزشی محیط روستا برای آنها دلپذیرتر کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز