خبرگزاری کار ایران

فرماندار بیجار عنوان کرد:

صیانت از آراء مردم یک وظیفه شرعی و قانونی برای مجریان انتخابات است

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۰۲۷

فرماندار شهرستان بیجار در گردهمایی نمایندگان فرماندار در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: صیانت از آراء مردم یک وظیفه شرعی و قانونی برای مجریان انتخابات است.

به گزارش ایلنا، بیژن زندیه در گردهمایی نمایندگان فرماندار در انتخابات 29اردیبهشت در شهرستان بیجار با برشمردن اهمیت یک رای و نگاه هر فرد به داشتن این حق برای انتخاب اظهارکرد: هر کسی که پای صندوق رای می آید، باید تلاش شود، رای وی درست اخذ گردد.

وی به تشریح سه مرحله حساس و مختلف انتخابات پرداخت و افزود: مرحله قبل از رای گیری دارای حساسیت خاص است که همه مطمئن می‌شوند، قانون ملاک عمل است. مرحله اخذ رای باید طوری باشد که مردم احساس امنیت و اطمینان نمایند که رای آنان محفوظ است و سپس مرحله بعد از جمع‌آوری آراء است که مراحل مختلف آن باید با دقت و وسواس زیاد انجام شود.

وی از اعضای حوزه اخذ رای خواست، در امور هیچ ملاحظه ای به جز قانون نداشته باشند و امور اجرایی را بدون هر نوع شائبه و قلم خوردگی در فرم‌ها صورت گیرد.

فرماندار گفت: صیانت از آراء مردم یک وظیفه شرعی و قانونی برای مجریان انتخابات است.

زندیه نماینده فرماندار را شاخص ترین و دارای مسئولیت خطیری در مراحل مختلف انتخابات  معرفی نمود که بایست هماهنگی لازم را بین سایر پرسنل را بعمل آورد.    

وی به ضرورت هماهنگی بین ناظرین و نیروی امنیتی با نماینده فرماندار تاکید کرد و خواستار تعامل بالا و حضور مرتب این سه نیرو همراه صندوق د رتمام مراحل اخذ رای سفارش جدی کرد.

فرماندار به چیدمان نیرو، کنترل شناسنامه و احراز شرایط رای دهنده، دوری ازهرنوع شلوغی و بی نظمی در حوزه  اخذ رای ، پرهیز ا ز هر نوع قلم خوردگی فرمها، نحوه پلمپ صندوق ها تاکید داشت و  درادامه خاطرنشان کرد: سن قانونی، شمارش اراء، رعایت ضوابط تنظیم صورتجلسه، زمان رای گیری و ساعت خاتمه آن، فعالیت صندوق سیار، رعایت تفاوتها بین آرای شورا ی اسلامی و ریاست جمهوری  را ازمصادیق مهم این وظیفه خطیر دانست.

به گفته زندیه نباید اتفاقی رخ بدهد که اعضای صندوق پس ا زتحویل صندوق ها مجبور به مراجعه به فرمانداری ورعایت ظوابط شوند و عنوان کرد: کلیه اموراجرایی روز اخذ رای برابر سامانه رای گیری وزارت کشور بصورت آنی در وزارت کشور قابل رویت است.

رئیس‌ستاد انتخابات شهرستان بیجارتاکید کرد: برخی مواقع اولین اشتباه و سهل‌انگاری ممکن است غیرقابل جبران و برگشت ناپذیر باشد و تعدادی از آرای مردم باطله محسوب شود.

به گفته زندیه انتخابات چندین ساله شهرستان بیجار یکی از بهترین انتخابات بوده است و این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: بدخواهان این نظام بدنبال بهانه و فرصتی هستند تا موجب فتنه گری شوند وبه نظام ضربه بزنند، پس باید همه مواظب وظایف محوله باشیم . دراین میان شهداء را ناظرو آگاه بر همه امور بدانیم.  

فرماندار درپایان به شناسایی تفاوتهای آراء  ماخوذه غیر باطله و ماخوذه باطله دردو انتخابات شورا و ریاست جمهوری تاکید و خاطرنشان کرد: بخشداریها و فرمانداری در خصوص مراحل مختلف رای گیری و تحویل نتایج انتخابات به صورت لحظه ای با ستاد انتخابات کشور در ارتباط است و همه امور و حتی محل استقرار صندوق لحظه به لحظه رصد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز