خبرگزاری کار ایران

وارسته در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

جمع‌آوری بیش از 120 بنر انتخاباتی در رشت / حضور 11 تیم برای برخورد با تخلفات

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۶۱۱

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رشت از جمع‌آوری بیش از 120 بنر انتخاباتی در رشت در دو روز گذشته خبر داد.

علی وارسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عدم فعالیت فرمانداری رشت در جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی غیر مجاز کاندیدای شورای‌شهر رشت اظهار داشت: در حال حاضر  70 نفر در 11 تیم موتوری و ماشینی در 5 منطقه شهرداری با همکاری نواحی‌ شهرداری بیش از 600 تذکر لسانی همراه تصویرسازی و صورت‌جلسه انجام داده‌اند و حدود 120 تخته بنر نیز تاکنون توسط اجرائیات و کمیته امنیت جمع‌آوری شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رشت افزود: تاکنون حدود  2900 تماس تلفنی داشته‌ایم که آلودگی‌های صوتی برای شهروندان ایجاد کرده‌اند. همچنین 20 درصد دیگر تخلفات انواع تجمعات، بستن خیابان‌ها، دیوارنویسی، نوشتن روی تیر برق‌ها، اموال‌دولتی، پست‌، تلفن و درخت‌نویسی بوده که جزو تخلفات انتخاباتی صورت‌جلسه شده است.

وارسته متذکر شد: با توجه به بند 8 ماده 62 قانون تخلفات انتخاباتی، الصاق هرگونه تبلیغاتی نامزدها روی علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوی بیمارستان و  مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی توسط بخش‌دولتی  و تاسیسات دولتی و صندوق‌های پست و باجه‌های تلفن  و پست‌های برق و تلفن و تابلوها و املاک بخش‌خصوصی و هرگونه تابلوی راهنمای مامورین انتظامی ممنوع بوده و در صورت مشاهده متخلفان را جلب کرده و به منظور تعقیبات قانونی به مقامات قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: شهرداری‌ها براساس قانون موظف‌اند با استفاده از امکانات نسبت به امحاء چنین اوراقی اقدام کنند.

وارسته از کاندیداها خواست با رعایت قانون، پوسترهای خود را در جاهای در نظر گرفته شده توسط شهرداری نصب کرده و بنرهایی خود را بدون ایجاد مزاحمت برای ستادهای دیگر نصب کنند و خود را پایبند به قانون بدانند.

گفتنی است، بیش از 300 نفر در شهری با وسعت کم رشت خود را کاندیدا کرده‌اند که علاوه بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و کمک به حضور مردم پای صندوق های رای موضوع غیرطبیعی به نظر نمی رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز