خبرگزاری کار ایران

ستاد مدیریت بحران استان اعلام کرد:

2 کشته و 150مصدوم در زلزله5.7ریشتری‌ خراسان‌شمالی / نجات 19 نفر از زیر آوار

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۱۹۸

ستادهماهنگی مدیریت‌بحران استان خراسان‌شمالی از 2 کشته و بیش از 150 نفر مصدوم در حادثه زلزله شامگاه شنبه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس اطلاعات دریافتی از مناطق زلزله‌زده و گزارش معاون ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان، بر اثر زمین لرزه ساعت 23:30 شامگاه شنبه 2 نفر فوت وحدود 150 نفر مصدوم شدند که اغلب مصدومین به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند. ضمن اینکه 19 نفر نیز توسط نیروهای امدادی و مردم از زیر آوار نجات یافتند.

بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در پی وقوع زلزله 5.7 ریشتری شنبه شب 150 مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

طبق آخرین گزارش‌ها دو کشته زلزله بجنورد از روستاهای قصر قجر و لنگر بوده است.

بر همین اساس ستاد بحران استان تصریح کرد نیروهای کمک‌رسان ستاد بحران به کلیه روستاها اعزام و کمک رسانی به مردم به نحو مطلوب در حال انجام است.

شامگاه شنبه زلزله ای به قدرت 5.7 ریشتر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی و 12 روستای اطراف آن را لرزاند و خسارت هایی را به منازل مسکونی وارد کرد.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر 13 زمین لرزه با قدرت بیش از 5.5 ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن با قدرت 6.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بهمن سال 1375 بود که خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز