خبرگزاری کار ایران

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خبرداد:

فعالیت 2 هزار و 400 سازمان مردم نهاد در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۵۳۶

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در حال حاضر 2 هزار و 400 سازمان مردم نهاد در حوزه کاهش اسیب های اجتماعی در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا، علی مویدی امروز در نخستین همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر که در دانشگاه کردستان برگزار شد،با بیان اینکه دغدغه نگرانی اعتیاد و موادمخدر یک دغدغه‌ای جهانی است، گفت: امروزه این پدیده تهدیدی است که متوجه جامعه جهانی شده است لذا مقابله با آن عزم و اراده پایداری را می طلبد.

وی تعداد افراد مبتلا به این پدیده در دنیا را 250 میلیون نفر ذکر کرد و گفت: امروزه اعتیاد به مواد مخدر جزو سه تهدید جهانی محسوب می شود و روز به روز افراد افزون تری درگیر این بلای خانمان سوز می شود.

مویدی اظهار داشت: امار دو ماه پیش که از سوی سازمان ملل متحد ارایه گردید جهان را به این سمت و سو کشاند که این بلا در یک قدمی همگان می تواند قرار گیرد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه ورود به حوزه پیشگیری از اعتیاد در کشور با تاخیر آغاز شده است ابراز داشت: با اقدامات مطلوبی که طی دهه های گذشته انجام گرفته امروز ایران در دنیا جهت مبارزه با مواد مخدر در خط مقدم قرار دارد.

وی رویکرد و دغدغه مقام معظم رهبری در برخورد با اسیب های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: هر چند کار با تاخیر شروع شد اما به لحاظ اینکه افراد نخبه ایی در میان جوانان ما وجود دارد می توانیم با یک جهش بخشی از عقب ماندگی در این حوزه فاصله و بخش مغفول مانده را جبران کرد.

مویدی رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را رویکردی اجتماعی محور و بر اصل پیشگیری متمرکز و تلاش دانست و گفت: دولت اهتمام خود را جهت رفع این کاهش به خرج خواهد داد.

وی اثر بخشی برنامه های مربوط به اعتیاد را نیز در دهها های پیشین چندان شایلن ندانست و ادامه داد: در حوزه مبارزه با اعتیاد برای اثر بخشی بهتر در این حوزه فراهم نمودن بستر در جامعه ضروری است به طوری که برای کودک متولد نشده و زنان باردار بسته پیشگیری از اعتیاد ترسیم شده و بنا داریم اینگونه برنامه ها را به جد دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: امروز برقراری توازن در حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و صیانت نیز ایجاد شده و در این راستا حرکت می کنیم.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه امروز دربحث درمان پروتکل را تعریف می کنیم، گفت: اینکه خانواده ها و محیط در استمرار و حفظ بهبودیافتگی و صیانت و اشتغال نقش والایی ایفا می کند تبیین و تعریف کردیم.

مویدی با تاکید بر اینکه فرد بهبود یافته را تنها نخواهیم گذاشت گفت: سازمان های مردم نهاد به واسطه ارتباطی که با حوزه های فرهنگی و اجتماعی دارند باید بتوانند نقش مثبت خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه اعتیاد چیزی نیست که حاکمیت حل کند بیان داشت: سازمان های مردم نهاد متناسب با جایگاه اجتماعی که دارند در این زمینه درگیر و دولت تنها نقش نظارتی دارد.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 400 سازمان مردم نهاد در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کل کشور فعالیت می‌کنند گفت: در سال گذشته برای اولین بار همایشی با حضور هزار سازمان مردم نهاد برگزار شد و عظمت سازمان ها ی مردم نهاد به نمایش درآمد و موجب ادامه دادن به این رویکرد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز