خبرگزاری کار ایران

با نزدیک شدن به چهارشنبه سوری صورت گرفت؛

آموزش نکات ایمنی و آتش نشانی از سوی کارشناسان در مدارس بوشهر

مدیر روابط عمومی آتش نشانی بوشهر گفت: با نزدیک شدن به چهارشنبه سوری آموزش نکات ایمنی و آتش نشانی از سوی کارشناسان ما در مدارس بوشهر صورت می گیرد.

مهدی خداپرست در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این زمینه اظهار داشت: با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال تنی چند از کارشناسان آموزش جهت آموزش نکات ایمنی و آتش نشانی به مدرسه‌های دخترانه و پسرانه در مقطع راهنمایی و دبیرستان اعزام و فعالیت های آموزشی خود را در استان آغاز کرده‌اند .   

خداپرست افزود: طی هماهنگی‌های به عمل آمده و با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال گروهی از کارشناسان و متخصصان امر آموزش و ایمنی به همراه یک دستگاه خودروی اطفای حریق جهت آموزش اصول ایمنی و شناخت خطرات مواد محترقه برای استقبال از چهارشنبه سوری ایمن فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرده تا سهمی هرچند کوچک در کاهش حوادث و خسارت ها ناشی از اینگونه مواد داشته باشیم .  

بوشهر2

وی عنوان کرد : چهارشنبه سوری رسم دیرینه‌ای است که ایرانیان در طول سال‌ها با آتش بازی و رسومی مثل قاشق زنی و پریدن از روی آتش آن را حفظ کرده‌اند. این شب بر اساس سنت، شب گرفتن سرخی‌ها به عنوان سمبل نشاط و شادی و شب وانهادن زردی‌ها به عنوان سستی و غم است .  

مدیر روابط عمومی آتش نشانی بوشهر در خصوص اینکه جشن‌ها همواره با آتش بازی در سایر ملل و فرهنگ‌ها نیز وجود دارد، افزود: اما چند سالی می‌شود که بر این سنت اصیل ایرانی انفجار و نارنجک و مواد محترقه نیز اضافه شده است و آنقدر فراگیر شده که لطافت و صمیمیت این سنت تاریخی را تحت الشعاع خود قرار داده و می‌رود تا کم کم سنت دیرینه ایرانی در هیاهوی انفجارها از بین برود .  

خداپرست گفت: 2 خطر چهارشنبه سوری را تهدید می‌کند؛ یکی خطرات جانی ناشی از استفاده از مواد منفجره و محترقه و دیگری خطر از بین رفتن این سنت تاریخی. هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند خطرات جانی و مالی زیاد و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد .  
 
وی در پایان افزود: امیدوارم با رعایت مسائل ایمنی همواره خاطره خوشی از این جشن فرخنده ایرانی باستان داشته باشیم و کاری نکنیم سوختگی یکی از سین‌های سفره عیدمان شود.

کد خبر : ۴۶۵۵۵۶