خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

تقویت زیرساخت‌های هنر صنعت فرش دستباف در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۱۹۶

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: در راستای حمایت و تقویت از هنر صنعت فرش دستباف در کردستان، برنامه ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است تا فرش دستباف به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

به گزارش ایلنا، محمد بختیار خلیقی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اهمیت و تاثیر گذاری هنر، صنعت فرش دستباف بر میزان اشتغال‌زایی و ارزش افزوده قابل توجه آن، این سازمان در نظر دارد به منظور برنامه ریزی و تقویت زیرساخت ها و حمایت از هنر صنعت فرش دستباف اقدامات خوبی را در دست اجرا دارد.

وی گفت: اقدامات مورد نظر که بایدتوسط فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی فرش دستباف را بصورت فراخوان در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار داده ایم تا علاقه مندان سرمایه گذاری در این خصوص اقدام کنند.

خلیقی خاطر نشان کرد: از جمله این اقدامات می توان به،ساخت و تاسیس شهرک تخصصی فرش و صنایع وابسته آن (از جمله ریسندگی، تابندگی، رنگرزی، دارکشی، رفو و ...)، احداث و راه اندازی زنجیره‌ تأمین و تولید فرش دستباف استان کردستان و طرح ها و ایده های جدید در زمینه فرش دستباف از جمله این اقدامات است.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن وتجارت کردستان از کلیه تشکل‌های فعال هنر- صنعت فرش دستباف، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان و سایر استان ها که تمایل به احداث و راه اندازی هر یک بخش های فرش دستباف استان را دارند، درخواست کرد ، ظرف مدت 20 روز ازتاریخ ابلاغ این فراخون، درخواست کتبی خود را جهت طرح در میز فرش و کمیته تخصصی فرش دستباف استان کردستان، در مرکز استان به اداره فرش دستباف سازمان صنعت ، معدن وتجارت و در شهرستانهای تابعه به ادارات صنعت ، معدن و تجارت شهرستان مربوطه ارسال کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا امکاناتی را از جمله تخصیص زمین در شهرک‌های‌صنعتی استان با حمایت استانداری محترم کردستان و سازمان محترم مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، صدور مجوزهای لازم در کمترین زمان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان و مساعدت در تامین تسهیلات کم بهره جهت احداث و راه اندازی کلیه فعالیت های حوزه فرش دستباف در جهت تشویق و ترغیب سرمایه گذاران مد نظر قرار داده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز