خبرگزاری کار ایران

صالحی امیری در پاسخ به ایلنا:

تخریب دولت تخریب نظام است/ اجازه نمی دهیم با قوانین محلی با موسیقی برخورد شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۶۱۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح خدمات رسانی دولت یازدهم در حوزه های مختلف, تاکید کرد که تخریب دولت تخریب نظام خواهد بود.

سیدرضا صالحی امیری در پاسخ به سئوالات ایلنا در نشست رسانهای در یاسوج گفت: دولت از نقد سازنده استقبال اما تخریب را عملی غیراخلاقی می داند.

وی هدف از تخریب دولت را انتقام جویی و ناکارآمد نشان دادن خدمات دولت عنوان و خاطرنشان کرد: دولت دارای گوشی شنوا است اما دولت معتقد است تخریب یک رویکرد غیراخلاقی و غیرانسانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم افزود: درحالیکه دولت و ریاست جمهوری در سراسر کشور درحال خدمات رسانی به مردم هستند متاسفانه عده ای این خدمات را نمی بینند و نمی دانند که تخریب دولت تخریب نظام است.

صالحی امیری از تلاش گسترده دولت اعتدال برای حل مسائلی چون معیشت، اشتغال،صنعت و گسترش فضای کسب و کار با کمترین منابع موجود خبرداد.

وی گفت: درآمد دولت دهم 143 میلیارد دلار بوده در حالیکه این منابع در دولت یازدهم تنها 33 میلیارد دلار یعنی یک چهارم درآمد سال های گذشته بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم با تاکید بر کمبود منابع در این دولت, تصریح کرد: از جامعه فرهنگ بویژه هنرمندان و رسانه ها انتظار می رود خدمات دولت که خدمات نظام است را به مردم تبیین کنند.

صالحی امیری افزود: کسی که تخم ناامیدی و یاس را در دل مردم بکارد قطعا به آرمان های ملت خیانت کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال ایلنا یاسوج که به نظر می رسد در برخورد با موسیقی شاهد برخوردهای سلیقه ای و محله ای هستیم، اظهار داشت: هیچکس در هر نقطه ای از کشور نمی تواند با اجرای قوانین محله ای مانع اجرای موسیقی ها شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم گفت: مبنای دولت در بحث موسیقی مبنای شرعی و قانونی است و وزارت ارشاد با هرگونه برخورد محله ای در این ارتباط مقابله می کند.

صالحی امیری بدون اشاره به نام فرد یا افرادی، خاطرنشان کرد: بحث موسیقی بازی برخی سیاسیون در وزارت ارشاد است درحالیکه 54 درصد محل تولید و پخش موسیقی صدا و سیما است.

وی گفت: موسیقی نیاز جامعه بویژه نسل جوان کشور است و ریشه در تاریخ این سرزمین دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید, شرع و قانون را ملاک برخورد با موسیقی در ایران عنوان و تصریح کرد: البته وظایف و عملکرد وزارت ارشاد را نباید فقط در موسیقی خلاصه کرد.

صالحی امیری در پاسخ به سئوال دیگر ایلنا از یاسوج که چه برنامه ای برای حمایت از رسانه ها و اهالی فرهنگ و هنر دارید؟ یادآورشد: آئین نامه راه اندازی 2 سازمان نظام صنفی رسانه و هنر تدوین شده است.

وی گفت: با راه اندازی این سازمان ها، تصدی گری و مسئولیت ها از دولت به نهادهای صنفی واگذار میشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم از تدوین پیش نویس سازمان نظام صنفی رسانه در دولت خبرداد.

صالحی امیری گفت: دولت بعد از تمام شدن پیش نویس , لایحه ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم و امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز با تائید آن, سبب برداشتن گام موثری در توسعه رسانه ها و هنر باشیم.

وی در بخشی از سخنان خود از تمایل ایران برای برقراری ارتباط و اعزام حجاج به مکه مکرمه خبرداد و اظهار داشت: هیات پنج نفره ای در روز پنجم اسفندماه جاری برای برگزاری نشست هایی در این ارتباط از سوی ایران عازم عربستان می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید افزود: پیش شرطهایی برای توافق نهایی در این نشست ها از سوی ما مشخص شده که مهمترین آنها پرداخت دیه شهدای منا و تامین امنیت حجاج ایرانی است.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه ایران معتقد به اعزام حجاج به بیت الحرام است, خاطرنشان کرد: اگر عربستان شروط ما را بپذیرد قطعا شاهد اعزام حجاج به عربستان خواهیم بود و البته معتقدیم این راه باید هموار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که خط کشی سیاسی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاهی ندارد و با منطق و عدالت با موضوعات مختلف برخورد می شود.

وزیر دولت یازدهم در بخش فرهنگ و هنر گفت: اصحاب قلم به خطوط قرمز نظام آشنا هستند و ما معتقدیم انقلاب، نظام ، امام راحل ، رهبری انقلاب و وحدت ملی مان خطوط قرمز نظام هستند.

صالحی امیری تاکید کرد اگر روزنامهای بخواهد به مبانی نظام و ارزش های مسلم ضربه بزند و یا خشونت را در جامعه ترویج کند قطعا اعمال نظارت قانونی نه سلیقه ای صورت می گیرد.

وی افزود: در حوزه نظارت بر نشر کتاب نیز از 45 هزار مورد تنها 57 مورد اعمال نظارت شده که البته با رفع موارد ذکرشده نیز مشکل آنها رفع می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم از بازنگری نظام یارانه ها در تمامی حوزه های وزارت متبوع خود خبرداد.

صالحی امیری گفت: ما معتقدیم نظام یارانه ها باید در تمامی حوزه ها بازنگری و آسیب شناسی گذشته شود.

وی از واگذاری اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهران به مراکز استان ها هم سخن گفت و خاطر نشان کرد: ما بر این باوریم که تهران، ایران نیست و ظرفیت های استان ها را باید جدی بگیریم.

صالحی امیری گفت: شعار ما این است که فعالیت های فرهنگی را به سایر استان ها انتقال و انعکاس داده و جشنواره ها و نمایشگاه ها را در مراکز استان ها برگزار کنیم.

وی با تاکید بر واگذاری مسئولیت ها از پایتخت به مراکز استان ها, تصریح کرد: 2 هزار و 500 مجوز رسانه ای در کشور صادر که بیشتر آنها مربوط به استان ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم گفت: تمرکز رسانه ای در تهران شایسته نیست و باید وظایف و اختیارات بیشتری به استان ها واگذار شود.

صالحی امیری از بیمه شدن 30 هزار عضو بانک اطلاعاتی اهالی فرهنگ و هنر خبرداد و اظهارداشت: از این مجموع هشت هزار نفر در مجموع رسانه ها هستند.

وی گفت: گفتمان دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتمان رهبری, اعتدال مبتنی بر عقلانیت, انسجام, تنوع و دیانت فرهنگی است.

صالحی امیری تاکید کرد که بلندنظری و صبر را از آیت الله هاشمی رفسنجانی آموخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز