خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مطرح کرد:

سالن آمفی تئاتر شهر اصفهان در شهرک شهید کشوری اصفهان ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۹۸

برای حل مشکلات تئاتر اصفهان دو سالن مجزا برای تئاتر و موسیقی در شهرک شهید کشوری در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آئین اردیبهشت تئا‌تر اصفهان که به مناسبت بزرگداشت اردیبهشت تئا‌تر ایران برگزار شد گفت: چرخ تئا‌تر اصفهان با اندیشه، فکر و حکمت هنرمندان می‌چرخد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی با بیان اینکه برخی از مشکلات تئا‌تر در سطح کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید حل شود، اظهار داشت: برای حل مشکل نبود مکان مناسب برای تئا‌تر شهر، سالن آمفی تئاتری در شهرک شهید کشوری ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح شامل دو سالن مجزا برای تئا‌تر و موسیقی است که امیداواریم تا پایان دولت یازدهم بتوانیم بزرگداشت‌های اردیبهشت تئا‌تر را در سالن آمفی تئا‌تر شهر برگزار کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این موضوع که کار پژوهشی در حوزه تئا‌تر کمتر انجام شده است افزود: تحقیق و پژوهش با استفاده از المان‌های مختلف منجر به ایجاد نمایشنامه دقیق علمی خواهد شد که به مدت طولانی به روی صحن اجرا خواهد رفت.

حجت الاسلام قطبی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مجوز موسسه پژوهشی را به کسانی خواهد داد که آمادگی کار پژوهشی را داشته باشند.

وی ادامه داد: بستر شکل گیری ذائقه مردم نسبت به تئا‌تر دوره کودکی است و تا زمانی که مردم به تئا‌تر علاقه پیدا نکنند و در سرشت آن‌ها کششی به آن ایجاد نشده باشد در بزرگسالی بلیط تئا‌تر نمی‌خرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بستر نمایش کودک را آموزش و پرورش؛ کانون پرورش فکری و بهزیستی دانست و اذعان داشت: امروزه در مدارس کم و بیش کارهایی انجام می‌شود اما باید در حوزه پژوهشی نمایشنامه خوراک محتوایی برای مدارس تهیه کنیم و لذت دیدن نمایش همراه با مفاهیم بلند را به کودک بچشانیم.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف فعال در حوزه تئا‌تر باید در یک منظومه به هم پیوسته گره بخورند تا کار بهتری در استان انجام شود که این نقطه هم افزایی می‌تواند در قالب یک ستاد باشد که در این راستا برنامه‌هایی آغاز شده است.

گفتنی است در آیین اردیبهشت تئا‌تر اصفهان که ۲۰ اردیبهشت در سالن استاد فرشچیان برگزار شد از ۳۵ هنرمند استان در رشته‌های بازیگری، کارگردانی و نویسندگی تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز