خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت مطرح کرد:

سمن‌ها حلقه‌های مفقوده مدیریت بحران/افزایش چشمگیر سمن‌ها در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۲۳۷

فرماندار رشت سمن‌ها را یکی از حلقه‌های مفقوده مدیریت بحران در این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، سیروس شفقی عصر امروز در دیدار نماینده‌های سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: اگر بخواهیم توسعه پایدار و جدی را در امورات مختلف‌کشورمان شاهد و ناظر باشیم حضور مؤثر سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به نحو مطلوبی این مهم را در جامعه تجلی ببخشد.

فرماندار رشت افزایش قابل توجه سازمان های مردم نهاد در دولت یازدهم را افتخار دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: ۱۲۵۰۰ سازمان مردم نهاد در حال حاظر در قبال ۵۰۰۰  NGO در دوره قبل نشان می دهد که دولت به سازمان های مردم نهاد اعتقاد و باور دارد.

وی با بیان اینکه بحران را بدون مشارکت و همکاری مردم نمی‌توان مدیریت کرد، گفت: در تمام کشورهای توسعه یافته زمانی که مشکلاتی ایجاد می‌شود علیرغم همه امکانات افرادی را که می‌خواهند در این امورات مشارکت کنند ساماندهی و سازماندهی می کنند.

شفقی سمن ها را یکی از حلقه های مفقوده مدیریت بحران در شهرستان رشت عنوان کرد و بیان داشت: امروزه در خیلی از کشورهای دنیا این سازمان ها ایجاد شده است و در ایران هم این NGO ها تحت عنوان "دوام"[¹] آموزش داده شده اند.

وی خطاب به نمایندگان سازمان های مردم نهاد گفت:حضور شما عزیزان را به فال نیک می گیریم و از این فرصت استفاده می کنیم تا از شما بخواهیم به تشکیل این سازمان ها اقدام کنید.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تصریح بر اینکه، ۸۱ روستای بالای هزار نفر در شهرستان رشت وجود دارد گفت:اگر از هرکدام از این روستاها ۲۰ نفر داوطلب آموزش ببینند در زمان بحران ما ۱۶۰۰ نیروی مردمی متخصص و آموزش دیده داریم که نقطه قوت برای شهرستان به شمار ی رود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت بحران پیش رو مسیر به مسیر و منطقه به منطقه مسئول مربوطه مشخص شده است گفت:کسی دیگر نمی تواند از زیرکار در برود و باید مسئول محور یا منطقه در صورت بروز مشکل پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز