خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان در نشست اقتصاد مقاومتی:

اقتصاد مقاومتی تنها نسخه نجات‌بخش اقتصاد ماست/ اقتصاد مقاومتی هیچ ارتباطی با تحریم ها ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۰۳۰

فرماندار لاهیجان تاکید کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های شهرستان باید ظرفیت سنجی لازم را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام دهند .

به گزارش ایلنا از لاهیجان، نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان لاهیجان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 سید محمد احمدی ضمن تسلیت ایام سوگواری بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) و تشکر از اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان بر عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی در برنامه های اقتصادی دستگاههای اجرایی شهرستان تاکید کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی جدای از حرکت در مسیر رو به رشد اقتصادی به معنای کاهش آسیب‌پذیری‌ها است نه تحمل سختی‌ها.

وی با بیان یک مثال مبنی بر اینکه برای پیشگیری و برای جلوگیری از بیمار شدن، از خود مراقبت می‌کنیم، افزود: در اقتصاد مقاومتی دیدگاه و نگاهمان به تحریم و عوامل خارجی مربوط نمی شود، ما می‌بایست اقتصاد خود را مقاوم کنیم تا با کوچکترین لغزشی دچار چه کنم چه کنم نشویم.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: در این خصوص رهبری معظم انقلاب الزاماتی را عنایت فرموده و اهدافی را تعیین کردند که باید با استفاده از آن برای تحقق این شعار گام برداشت.

احمدی خاطرنشان کرد: کلیات اقتصاد مقاومتی در ایران بر اساس ۲۴ ماده تدوین شده توسط مقام معظم رهبری می باشد، اما در لاهیجان در برخی از مصداق ها و الگو ها با شهرستان های دیگر تفاوت هایی داریم و آن چیزی که مهم است استفاده درست از ظرفیت ها و منابع شهرستان خودمان می باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی درونزا و برون‌نگر است، تصریح کرد: این بدان معناست که می‌بایست بررسی کنیم در درون شهرستان چه ویژگی هایی شاخص است و بر روی آن برنامه ریزی کنیم، به طور مثال در شهرستان لاهیجان صنعت گردشگری و توریسم یکی از نقاط قوت است و می بایست ارتباط میان این ویژگی و اقتصاد مقاومتی بررسی شود.

فرماندار لاهیجان افزود: برای شهرستان لاهیجان با جذب گردشگر و صنعت گردشگری از طریق فعال کردن هرچه بیشتر بخش خصوصی می توان در این حوزه بر اساس نقشه راه اقتصاد مقاومتی عمل و ان را اجرائی کرد.

این مقام مسئول با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان لاهیجان تصریح کرد:  فرصت ها و ظرفیت‌های بسیاری در شهرستان  وجود دارد که به چشم نمی آید و می‌توان با نبوغ و تفکر زمینه اشتغال مناسب و پایدار جوانان این شهرستان را رقم بزند.

فرماندار لاهیجان تاکید کرد: سازمان ها و دستگاه های شهرستان باید ظرفیت سنجی لازم را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام دهند و آن ها را مورد بررسی و برنامه ریزی قرار دهیم تا بتوانیم از ظرفیت های موجود در شهرستان نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به برگزاری چندین نشست با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی، تصریح کرد: با حضور نماینده محترم، برخی از مسئولان و بخش های خصوصی با چند شرکت و شخص سرمایه گذار جلساتی را برگزار کردیم و یکی از مسائلی که با جدیت دنبال می‌کنیم تسهیل روند جذب سرمایه گذار و سرمایه‌گذاری در شهرستان است.

احمدی با بیان اینکه تنها نسخه نجات دهنده اقتصاد ما، اقتصاد مقاومتی است، گفت: خداوند را شاکریم که امروز در دولت یازدهم تفکر اقتصاد مقاومتی به یک تفکر قالب تبدیل شده است و از پایه حتی در کودکان ما نیز در حال فراگیر شدن است، تمام موضوعات جامعه در ۲۴ ماده اقتصاد مقاومتی تدوین شده است برای همین است که آن را نسخه نجات بخش و نجات دهنده اقتصاد می نامیم.

وی افزود: باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی، امور و برنامه ریزی ها را با جدیت دنبال کرد و صبور بود اما هر چقدر نیز در اجرایی کردن آن تاخیر داشته باشیم به ضرر اقتصاد خواهد بود.

نماینده دولت در شهرستان لاهیجان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از همان ابتدا اقتصاد مقاومتی را در دستو کار خود قرار داده است، گفت:  تصمیمات دولت یازدهم در تمامی حوزه ها به ویژه در حوزه اقتصاد بر اساس مبانی علمی و کارشناسی اتخاذ شده است و قطعا دولت عملکرد حوزه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی امسال را نیز همچون سال های گذشته در اختیار رهبر معظم انقلاب و مردم قرار خواهد داد.

احمدی افزود: اقتصاد مقاومتی برای ما یک الگویی است که بتوانیم همیشه روی پای خود بیاستیم، اقتصاد مقاومتی هیچ ارتباطی با تحریم ها و … ندارد، همانطور که گفته شد یک نسخه نجات بخش اقتصاد جمهوری اسلامی ایران برای همیشه می باشد.

فرماندار لاهیجان تصریح کرد: ما مسئولان در واقع راهبر و تسریع کننده اقتصاد مقاومتی هستیم و اقتصاد مقاومتی می بایست توسط مردم اداره شود و این به نوعی واگذاری همه امور به مردم خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه مهم ترین دغدغه رهبری در تدوین سیاست اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات داخلی است یادآور شد: نقشه راه روشن حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و افزایش تولید ناخالص ملی و نرخ بهره وری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز