خبرگزاری کار ایران

با تجلیل از ۲۷ برند مطرح گیلان؛

نخستین جشنواره تقدیر از برندهای برتر استان گیلان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۰۹۰

نخستین جشنواره برند برتر استان گیلان در سالن اجتماعات بانک ملی در رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری در جشنواره برندهای استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو اظهار داشت: بحث برند یا نام و نشان تجاری، موضوع جدیدی است که در کشور ما شکل گرفته و شایسته است استان گیلان نیز به عنوان استان پیشتاز در  بخش‌های مختلف تولید، صنعت و تجارت، در این زمینه نیز پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.
 
رئیس سازمان صنعت و معدن گیلان حضور نمایندگی مرکز آموزش بازرگانی در استان را فرصتی مغتنم در حوزه برندسازی تولیدات و کالاهای داخلی استان عنوان کرد و گفت: در راستای سیاست‌های دولت و اقتصاد مقاومتی همه برنامه‌هایی که در کشور در حوزه تولید و تجارت شکل می‌گیرد بر پایه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و ما موظفیم تمامی فعالیت‌های خود را بر پایه اقتصاد مقاومتی منطبق کنیم.
 
وی با اشاره به وجود برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در بحث برندیک افزود: تکیه بر فعالیت‌های مردمی، تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و قدردانی از واحدهایی که توانستند زمان تحریم علاوه بر گذر از مشکلات، رشد و نمو کنند، از جمله برنامه‌های بلندمدت مبحث برندینگ است.
 
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی موفق خواهد شد که با تکیه بر مردم جایگاه خود را پیدا کند و خوشبختانه امروز بنابر سیاست اصل 44 قانون اساسی اکثر فعالیت‌های ما با تکیه بر مردم و بخش خصوصی در حال اجراست.
 
منتظری با اشاره به شناسایی بیش از 50 واحد صنعتی دانش بنیان یادآور شد: در آینده 150 مورد دیگر شناسایی خواهد شد.
 
 این مسئول پایه‌های اقتصاد مقاومتی را در دوری از سیاست وابستگی به نفت دانست و گفت: ما باید خود را از وابستگی به نفت خلاص کنیم، از این رو شایسته است در تبیین بحث‌های اقتصاد مقاومتی شایسته است این مباحث را در قالب علوم دانشگاهی و آکادمیک لحاظ نماییم.
 
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان سیاست‌های کوتاه‌مدت برندینگ را تکیه بر تولید داخلی و حمایت از مصرف کالای داخلی و صنایع کوچک عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در این بخش با حمایت بانک‌های عامل توانستیم بهترین و بیشترین عملکرد را در این حوزه داشته باشیم.
 
وی با بیان الزام به ارتقاء توان کیفی تولیدات داخلی افزود: بنابراین هر محصولی که تولید می‌شود باید مزیتی در زندگی مشتری داشته باشد و اگر نتوان به این نگاه جامه عمل پوشاند، مطمئنا در بحث برندسازی نمی‌توان موفق شد.
 
منتظری مدیریت منابع انرژی، مدیریت مصرف در کشور و استفاده حداکثری از زمان را از دیگر برنامه‌های کوتاه‌مدت اقتصاد مقاوتی برشمرد و تصریح کرد:  دولت کار خود را در تثبیت نرخ ارز آغاز کرده لذا باید در این راستا اقدام جدی در خلأ ایجاد شده در زمینه ارتقا نرخ ارز را داشته باشیم.
 
وی با تاکید در ضرورت فرهنگ‌سازی در مصرف تولیدات و کالاهای داخلی خاطرنشان کرد: دولت با کمک رسانه‌ها سعی در تغییر نگاه مصرف و  تکیه بر  استفاده از کالاهای داخلی دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با تاکید بر نگاه حمایتی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان در حوزه برند یادآورشد: مشتریان از ما می‌خواهند نقشی فراتر از مصرف‌کننده در حوزه حمایت از مصرف‌کنندگان داشته باشیم.

منتظری تصریح کرد: در این راستا آموزش، رکن اصلی برندسازی است لذا توجه به مقررات و قوانین سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده از سوی مدیران دستگاه‌های دولتی و مدیران واحدهای تولیدی امری ضروری است.
 
در ادامه این جشنواره رییس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان و دبیر اجرایی جشنواره برند برتر در گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو اذعان داشت: مرکز آموزش بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی سازمان صنعت و معدن و تجارت فعالیت خود را از بهمن 94  در گیلان آغاز کرده است.
 
روهام قلیچی با اشاره به پیشتازی استان گیلان در زمینه‌های مختلف صنعتی و تجاری یادآور شد: ارتقا جایگاه برند و نام‌های ایران در اذهان عمومی، معرفی برند برتر به مصرف‌کنندگان و ایجاد رقابت در تولیدکنندگان از اهداف این برگزاری این جشنواره است.
 
وی ارتقا مباحث آموزشی در جشنواره برند برتر را  نقطه تمایز این جشنواره با سایر جشنواره‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر به آموزش‌های HSE در جشنواره‌ها توجه شود شاید بتوان از حوادث غیرقابل جبرانی چون حادثه پلاسکو جلوگیری کرد.
 
در ادامه این جشنواره معاون صندوق کارآفرینی استان گیلان با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: وقتی کالایی تولید می‌شود با ثبت برند خود را به اوج می‌رساند، بنابراین نگهداشت و گسترش برند کار سختی است.
 
پورواجد اذعان داشت: صندوق کارآفرینی امید از سال 93 فعالیت جدید خود را در بحث حمایت از برندهای داخلی آغاز کرد.
 
وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی حلقه واسط بحث اشتغال و ارتقا برند است، تصریح کرد: این صندوق با انعقاد تفاهم‌نامه و ارائه تسهیلات با کمترین کارمزد در راستای ایجاد اشتغال پایدار و حفظ و نشر برندهای داخلی گام برمی‌دارد. امید است در آینده نزدیک شاهد معرفی برندهای گیلان به عنوان برند برتر در داخل و خارج از کشور باشیم.
 
به گزارش ایلنا، نقشینه و حاجی‌بابایی سخنرانان بعدی این همایش بودند و به بیان اهمیت برندسازی و جایگاه برند پرداختند و سپس  سید عباس موسوی ره‌پیما مدیرعامل گروه صنعتی فومن شیمی به بیان تلاش‌های خود در راستای ارتقا صنعت گیلان پرداخت.
 
در ادامه این جشنواره با پرده‌برداری از یادبود تصویر موسوی ره‌پیما، شمایل ویژه جشنواره برند برتر به پیشکسوت صنعت استان اعطاء شد.
 
در پایان این جشنواره از 27 واحد برتر در حوزه‌های مختلف صنعت، بانک، بیمه، فرش‌دستباف، فروشگاه‌های بزرگ و... تقدیر شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز