خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان مطرح کرد:

حذف دفترچه در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۱۱۱

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: در راستای استقرارسیستم الکترونیکی و ایجاد کارت الکترونیک درمان؛سازمان تامین اجتماعی نسبت به استقرار سیستم ویزیت الکترونیک بیماران و حذف دفترچه های درمانی آنان در مراکز ملکی این سازمان در سراسر کشور اقدام کرده است.

به گزارش ایلنا، هوشنگ فولادی افزود: بر این اساس طرح حذف دفترچه های درمانی در استان کردستان نیز اجرایی می شود.

وی گفت: معاونت درمان این سازمان موظف شده است تا بصورت سیستماتیک و با تدوین شاخص ها و پارامترهای کمی و کیفی نسبت به حذف دفترچه درمانی اقدام کند.

فولادی اظهار داشت: درمان یکی از مهمترین خدمات حمایتی سازمان تامین اجتماعی است  که به نوعی معرف اعتبار سازمان بالاخص برای آندسته از افردای که تازه بیمه می شوند، محسوب می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان با اشاره به تنوع ارائه خدمات درمانی در بخش درمان مستقیم افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی در بخش درمان مستقیم می‌توانند با مراجعه به یکی از بیمارستان‌ها و یا مراکز بهداشتی درمانی متعلق به سازمان از خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز به صورت رایگان بهره مند شوند.

دکتر فولادی تصریح کرد: با عنایت به التزام استقرار سیستم الکترونیکی درمان کشور و بهره مندی از پرونده های الکترونیک و لزوم ایجاد کارت الکترونیک درمان برای تمامی بیمه شدگان این سازمان؛‌ مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان نسبت به استقرار و انجام پروسه ویزیت الکترونیک بیماران و حذف دفترچه های درمانی آنان در مراکز ملکی تامین اجتماعی اقدام نموده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان افزود: با اجرای این طرح، بیماران بصورت آنلاین پرونده الکترونیکی داشته و حفظ و دسترسی سریع و مناسب به سوابق پزشکی درمانی آنان مرتفع می شود.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت استان کردستان از لحاظ اجرایی نمودن این طرح مناسب است و امیدوارم با اجرای این طرح و ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت، تجویز توسط پزشکان، تصمیم گیری درباره ادامه روند درمان و دسترسی به سوابق بیماران به آسانی انجام پذیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان افزود: با اجرای طرح الکترونیکی ویزیت بیماران، علاوه بر دقت نظر و زمان کافی پزشکان برای ویزیت بیماران و کاهش احتمال عوارض داروئی و ضریب خطای دستورات پزشکی، در زمینه هزینه های چاپ و نگهداری دفتر چه های درمانی نیز می توان کلی صرفه جویی کرد که این خود یک گام اساسی در راستای اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است.

فولادی نهایی شدن این برنامه را گامی بلند و بستری مناسب برای تحقق امر خطیر کارت سلامت الکترونیک برشمرد و از همکاران خواست در این زمینه با سرعت و دقت بیشتری تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز