خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز خبرداد:

۲۶۰۰ تن میوه شب عید مردم البرز ذخیره‌سازی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز از تامین و ذخیره سازی ۲۶۰۰تن میوه مورد نیاز شب عید مردم در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، عبادالله کامکار در نشست کارگروه تنظیم بازار استان  البرز اظهار داشت: موضوع تامین و ذخیره پرتقال با توجه به سرمای حادث شده در استان‌های شمالی و یخ‌زدگی بخشی از محصول طی دو بازدید در مدت 7 روز تمامی اعضای کمیته خرید از این تولید کنندگان و سورتینگ داران استان مازنداران و برگزاری چندین جلسه با مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران و سازمان تعاونی روستایی استان و شرکت‌های تعاونی تولید پرتغال در نهایت پیشنهاد خرید پرتغال از شهرستان تنکاین به تایید رسیده که مقرر شد موضوع از طرف سازمان تعاونی روستایی نهایی و در صورت موافقت وزارتخانه در همان محل نگهداری و در صورت الزام به حمل در زمان مقرر نسبت به حمل آن در محل سردخانه استان اقدام شود.

کامکار  خاطرنشان ساخت: همچنین 800 تن سیب مورد نیاز شب عید استان نیز از باغداران استان البرز خریداری شده که در سردخانه استان ذخیره سازی شده است. 

معاون استاندارگفت: در زمینه خرید  پرتغال توافقی برای تامین هزار و 800 تن پرتغال از باغداران مازندران( تنکابن) به وسیله شبکه تعاون روستایی در حال انجام و ذخیره سازی است که از 10 بهمن ماه به استان منتقل در سردخانه استان ذخیره‌سازی می‌شود. 

کامکار  با تاکید بر اهمیت بهره‌وری در افزایش تولید محصولات کشاورزی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، افزود: متولیان امر به ویژه سازمان تعاون روستایی در اسرع وقت نسبت به خریداری و ذخیره میوه مورد نیاز شب عید در استان اقدام کنند تا میوه شب عید با کیفیت و قیمت مناسب و به مقدار کافی تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون استاندار تصریح کرد: هیچ مشکلی در استان در راستای تامین کالاهای اساسی وجود نداشته و برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی برای ذخیره کالاهای مورد نیاز مردم تدابیر ویژه اندیشیده شده است.

وی در رابطه با تامین میوه شب عید استان گفت: ستاد تنظیم بازار استان لازم است تدابیر و پیش بینی‌های لازم را برای تامین میوه از جمله سیب و پرتقال مصرفی مردم در شب عید انجام دهد و در این راستا هدف دولت نیز حمایت از مصرف کنندگان و همچنین تولیدکنندگان و بطور کلی تنظیم بازار است.

کد خبر : ۴۴۹۴۵۲