خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی :

توزیع ۴۰ هزار تن میوه در سراسر کشور

مهدی کلاته رحمانی با اشاره به اینکه تاکنون دو سوم از پرتقال ذخیره سازی شده در سراسر کشور توزیع شده افزود: یک سوم از پرتقال ذخیره سازی شده در سردخانه ها موجود است.

به گزارش ایلنا , قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: تاکنون حدود 40 هزار تن سیب و پرتقال، در طرح تامین میوه شب عید در سراسر کشور توزیع شده است.

مهدی کلاته رحمانی با اشاره به اینکه تاکنون دو سوم از پرتقال ذخیره سازی شده در سراسر کشور توزیع شده است، افزود: یک سوم از پرتقال ذخیره سازی شده در سردخانه ها موجود است و هیچ کمبودی برای تامین پرتقال مورد نیاز مردم نداریم.

وی گفت: هم اکنون هر کیلو پرتقال در میادین میوه و تره بار تهران 2900 تومان عرضه می شود.

قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: توزیع و عرضه میوه شب عید در تهران بعد از دو روز تعطیلی امروز در میادین میوه و تره بار آغاز شد و مردم می توانند میوه مورد نیاز خود را تامین کنند.

رحمانی گفت: امسال نیاز میوه شب عید از محل تولید داخل تامین شد و مردم نیز از تولید داخل استقبال کردند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته از نیاز مردم و تقاضای بازار برای واردات میوه سوء استفاده می شد، افزود: امسال، بازار شب عید با توجه به ذخیره سازی مناسب از محل تولید داخل تامین شد.

قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی تاکید کرد: هم اکنون میوه شب عید پرتقال و سیب با قیمت تصویب ستاد تنظیم بازار در تمام میادین میوه و تره بار به هر میزان که نیاز باشد توزیع می شود و هیچ کمبودی نداریم.

رحمانی از مردم خواست میوه مورد نیاز خود را از مکان های عرضه میوه شب عید ستاد تنظیم بازار تهیه کنند و میوه گران نخرند.

وی گفت: واردات میوه فقط در فصلی که میوه در داخل تولید می شود ممنوع است و در فصول دیگر با پرداخت تعرفه انجام می شود.

قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: امسال بازار میوه شرایط متعادل و آرامی داشت و نیاز مصرف کننده تامین شد.

رحمانی درباره قیمت میوه شب عید گفت: عرضه پرتقال با قیمت 2900 تومان به نفع تولیدکننده، عاملان توزیع و مصرف کننده است و نباید بالاتر از این قیمت عرضه شود این قیمت در استان هایی که فاصله دورتری دارند به علت افزایش هزینه حمل اندکی بالاتر است.

وی میزان سیب عرضه شده در میادین و مکان های عرضه مستقیم را 20 هزار تن اعلام کرد و افزود: امسال از لحاظ تولید سیب هیچ مشکل و کمبودی نداشتیم و چون سیب مازاد بر نیاز تولید عرضه شده بهتر است برای حمایت از تولیدکننده شهروندان سیب بیشتری مصرف کنند.

قائم مقام سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: هیچ محدودیتی برای توزیع و عرضه سیب نداریم و به اندازه کافی در سردخانه ها موجود است.

رحمانی افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور عرضه میوه شب عید تا پانزدهم فروردین ادامه دارد و در صورت نیاز طرح تا پایان فروردین اجرا می شود.

وی گفت: در برخی استان ها میوه مورد نیاز شب عید بدون وقفه در میادین توزیع و عرضه شده است و در برخی استانها نیز براساس اعلام فرمانداری و تقاضای موجود توزیع میوه از فردا و در استان تهران نیز از امروز مجددا آغاز می شود.

کد خبر : ۲۶۱۹۶۰