خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون تنظیم بازار محصولات کشاورزی؛

راه کار‌های تنظیم بازار گوشت مرغ و تدارک میوه سال جدید بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۶۶

جلسه کمیته تنظیم بازار محصولات کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی، معاونان، روسای دستگاه‌های وابسته، نمایندگان استانداری، سازمان صنعت و معدن و تجارت، رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی استان و کشتارگاه در سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با عنایت به نوسانات قیمت گوشت مرغ در سطح کشور و استان و مشکلات پیش آمده برای مرغداران گوشتی گفت: هدف جلسه رسیدن به راهکاری برای تنظیم منطقی بازار گوشت مرغ و جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران است.

به گزارش ایلنا، سید مجید موسوی گفت: پیگیری و اقدامات لازم از طریق مرکز و استان پیرامون موضوع فوق انجام شده و درصدد هستیم تا با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام استان و کشتارگاه‌ها نسبت به حل مشکل پیش رو اقدام کنیم.

وی با توجه به خرید گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی اموردام استان گفت: پرداخت وجه گوشت مرغ با قیمت‌های اعلامی و سایزهای مصوب تا سقف حداکثر هر کیلو ۶۵۰۰۰ ریال به صورت نقدی و تها‌تر با نهاده(۷۰ درصد ذرت از قرار هر کیلو گرم ۹۵۰۰ ریال تحویل در استان و ۳۰ درصد کنجاله سویا از قرار هر کیلو گرم ۱۶۵۰۰ ریال تحویل در بندر) انجام خواهد شد.

مصطفی شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: در ماه گذشته بیش از ۲/۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است و برآورد می‌شود در ماه جاری این رقم به۷/۱ میلیون قطعه کاهش یابد و با توجه به وضعیت به وجود آمده نیازمند مدیریت در جوجه ریزی هستیم.

رئیس اتحادیه مرغداران استان نیز از وجود بیش از ۳۰۰ هزار قطعه مرغ و با وزن خارج از سایز خرید شرکت پشتیبانی خبر داد افزود: نیازمند مساعدت مسئولان جهت تجدید نطر در حد نصاب وزن در مقطع کنونی برای رفع مشکل هستیم.

حسن حاج ابراهیمی مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان از ظرفیت هزار تنی سردخانه‌های در اختیار برای خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ خبر داد و افزود: برای خروج از وضعیت فعل آمادگی خرید و ذخیره سازی مرغ‌های داخل سایز با قیمت مصوب بر اساس ظرفیت سردخانه‌های در اختیار را داریم.

همچنین نمایندگان کشتارگاه‌ها نیز گزارشی از ظرفیت و توان کاری برای همکاری را ارائه کردند.

در این جلسه همچنین در خصوص میوه شب عید خصوصا سیب و پرتقال، میزان نیاز استان، نحوه تامین از داخل یا خارج استان و مباشر توزیع بحثو تبادل نظر و تصمیمات لازم برای تهیه و توزیع میوه مرغوب با قیمت مناسب گرفته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز