خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان تاکید کرد:

کلکسیون 8108 مداد "ارتشدار مدادها" ثبت ملی شود

استاندار کردستان با مثال زدنی خواندن پشتکار "محمدصالح عبدالصمدی" در جمع‌آوری این تعداد مداد در طول سال‌های متمادی، بر ضرورت ثبت ملی این کار ارزشمند تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جریان دیدار با "محمدصالح عبدالصمدی" کلکسیونر 8108 مداد در ایران گفت: قلمی را که خداوند به آن قسم خورده شما نگه‌داری می کنید و این کار ارزشمندی است که باید ادامه پیدا کند.
 
استاندار کردستان وجود این انگیزه و پشتکار را ستودنی دانست و افزود: آقای عبدالصمدی با پشتکار مثال زدنی خود، اقدامی تاریخی و ارزشمند را انجام داده و امیدوارم که این کار را با جدیت هر چه تمامتر دنبال شود.
 
زاهدی خاطر نشان کرد: ثبت ملی این تلاش و پشتکار برای جمع‌آوری 8108 مداد رنگی ضروری است و با ساخت یک فیلم مستند و معرفی این کار ارزشمند زمینه‌های ثبت آن فراهم می‌شود.
 
وی به این کلکسیونر مداد در ایران پیشنهاد داد که این مجموعه را به موزه شخصی تبدیل کند و از مردم و علاقه‌مندان خواست که کسانی که به سفرهای خارجی می‌روند چند مداد به صورت سوغاتی برای این موزه بیاورند که این کار ارزشمند ادامه پیدا کند.
 
"محمدصالح عبدالصمدی" کلکسیونر 8108  انواع مداد در شهر سنندج است که از سال 1327 با خرید اولین مداد سنگ بنای این کار را نهاده است و اکنون هم ادامه دارد.

کد خبر : ۴۴۴۷۷۱