خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

جشنواره جوان خوارزمی یک برند محسوب می شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۵۷۶

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از جشنواره جوان خوارزمی به عنوان برندی یاد کرد که موفقیت آموزش و پرورش کردستان را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رشید قربانی شامگاه سه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی که با حضور استاندار و مدیران در استانداری برگزار شد به مصوباتی که در جلسه پیشین مطرح شد اشاره و افزود: مقابله با کاهش و رفع بیسوادی، همچنین توسعه پوشش پیش دبستانی در استان از مصوباتی است که باید اجرایی شود و در این راستا همکاری صدا وسیما، مرکز آمار، ثبت احوال و هلال احمر تعیین کننده است.

وی نقش و تاثیر بسزای پیش دبستانی در مناطق دو زبانه را مهم ارزیابی کرد و بیان  داشت: با توجه به اینکه پوشش پیش دبستانی در کشور 68 درصد است در کردستان نیز87 درصد پوشش شکل گرفته واین امر سبب کسب جایگاه سوم  در این حوزه شده است.

قربانی خاطر نشان کرد: حوزه پیش دبستانی حوزه آزادی است و منجر می شود دانش آموزان در طول دوره تحصیل موفق تر عمل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در خصوص پروژه مهر و افتخاری دیگر برای استان اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه کردستان به عنوان پنجمین استان در زمینه پروژه مهر شناخته شد.

وی اظهار داشت: در حوزه ورزش نیز با همت مجموعه آموزش و پرورش تحولات چشمگیری شکل گرفت به طوری که در سال های 93، 94 به ترتیب رتبه 20 ،15 را در کشور کسب کرد و امسال نیز با کسب رتبه 8 کشوری خوش درخشید.

قربانی از جشنواره جوان خوارزمی به عنوان برند یاد کرد و گفت: امسال از 31 نفر در کل کشور 4 نفر در استان رتبه های برتر را در این زمینه به خود اختصاص دادند و این از موفقیت های ارزشمند آموزش و پرورش می باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه پشتیبانی سوادآموزی نیز پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته به طوری که در دوبخش انتقال و تحکیم صد در صد رشد نشان می دهد و مشکلی وجود ندارد و در بخش سوادآموزی نیز با تلاش رسانه ها می توان نتایج مطلوبی را کسب نمود.

 به گفته قربانی اردوگاه یادگار امام در کامیاران با مشکلات تملکی مواجه بوده و با همکاری آموزش و پرورش تقریبا مشکل رفع شده است.

در ادامه نیز مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج به نقش اردوگاه سد وحدت در توسعه اشاره و گفت: متاسفانه گرایش به اردو را مختص به دانش آموزان می دانیم در حالی که در زندگی اجتماعی شامل همه می شود.

محمد سعید کنعانی به تاثیر چشمگیر اردو بر روحیات و جسم افراد اشاره و اضافه کرد: گسترش خلاقیت های هنری، کسب تجربه و مهارت های زندگی، هم زیستی اجتماعی، ایجاد فرصت قبول برای مسئولیت پذیری و ایجاد حس رقابت توام با رفاقت را از دیگر تاثیرات این مهم برشمرد.

 وی از پتانسیل خوب این منطقه برای ایجاد  و رونق اردوگاه سد وحدت برای گردشگری اشاره و گفت: با وجود مزیت های فراوان اما دارای مشکلاتی است که اگر  احیا و رفع شود تحول شگرفی در این خصوص شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز