خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علم‌الهدی:

گزارش رشد اقتصادی ۷/۴ باید کاملا مستند باشد/ می‌خواهیم بدانیم پول نفت کجا صرف می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: می‌خواهیم بدانیم پول نفتی که فروختید چه شد و کجا صرف شد، آیا وارد کشور شد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، بیکاری، رکود و کاهش نرخ پول ملی مردم را در محاصره خود درآورده، اظهار کرد: آمریکا با دیدن سینه‌ستبر مدافعان حرم به خاک ذلت کشیده شد اما از طرفی مشکلات اقتصادی که هر روز بیشتر از قبل گریبان‌گیر مردم می‌شود، آسیب‌زا است که در این راستا گزارش مبنی بر رشد اقتصادی ۷/۴ باید کاملا مستند باشد زیرا مردم فهیم هستند و این مسائل را درک می‌کنند.

وی افزود: توجیه باید باور پذیر باشد، چراکه مردم ما با سواد هستند و پیچیده‌ترین مسائل اقتصادی هم اکنون در حوزه‌های علمیه در حال تدریس است.

 امام جمعه مشهد با اشاره به فروش نفت تصریح کرد: اگر فروش نفت، رشد اقتصادی است پس عربستان‌سعودی رشد اقتصادی‌اش از تمام دنیا بیشتر است. همچنین می‌خواهیم بدانیم پول نفتی که فروختید چه شد و کجا صرف شد، آیا وارد کشور شد؟

وی قدرت سپاه را بسیار عظیم عنوان کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی که فرمانده معظم کل‌قوا هستند در این ۲۸ سال، قدرت نظام را ۲۸ برابر ارتقا بخشیدند، همچنین‌ امروز ایران به عنوان یک قدرت برتر در منطقه شناخته شده و فداکاری نظامیان ما و آزادی حلب بر تمامی کارشناسان نظامی ناتو ثابت شده است.

آیت الله علم‌الهدی با تاکید به اینکه کارشناسان نظامی ما بالاتر از کارشناسان ناتو هستند، گفت: کارشناسان نظامی ناتو، تروریست‌ها را و کارشناسان نظامی ما رزمندگان سوری را هدایت و راهنمایی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حلب مربوط به جهان اسلام است که دنیا را تکان داده و قدرت‌های نظامی را لرزانده، ابراز کرد: دشمن هنوز به عمق توانمندی نیروهای نظامی ما پی نبرده است که در ۳۰ سال اخیر، ۱۲۷ مورد هواپیمایی ربایی در کشور انجام شده اما هنوز یکی به نتیجه نرسیده است و این موضوع رشادت سپاه پاسداران را تصدیق می‌کند.

امام جمعه مشهد افزود: آمریکا با تجزیه عراق و سوریه قصد ساختن اسرائیل دوم را دارد تا حاکمیت آن را به دست کسانی بدهد که از صهیونیست‌ها، سنگدل‌تر هستند.

وی با بیان اینکه عبودیت سبب متمایز شدن زندگی انسان با سایر موجودات می‌شود، عنوان کرد: گاهی زندگی ما با بندگی خداوند، تعارض پیدا می‌کند که این تعارض در هر دوره به شکلی خاص نمود پیدا می‌کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه یک جوان باید به جنگ خواسته‌های خود برود و از خواسته‌های شهوانی عبور کند و تنها آنچه باب میل پروردگار است را اجرا کند، افزود: گاهی یک جوان در دوران هشت سال دفاع مقدس، کارهای دلخواه‌ خود را کنار می‌گذارد و در شب عملیات در زیر باران آتش پیش می‌رود، اما همان جوان در دوران میانسالی، دست به کارهایی می‌زند و در عرصه‌های اشتغال و اقتصاد فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که ناسازگار با دوران جوانی‌اش است و این بخاطر این است که در دوره میانسالی تعارض با بندگی و عبودیت پروردگار در عرصه تامین نیازهای زندگی است.

کد خبر : ۴۴۰۷۲۶