خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

حوزه حمل و نقل باید با اعتبارات ملی و بخش خصوصی تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۰۲۸

استاندار گیلان گفت: با راه‌اندازی بندر کاسپین و تقویت بندر آستارا قادر خواهیم بود حرف اول را در حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر بزنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، نجفی با بیان اینکه حمل و نقل و راهداری نقش ارزنده ای در جامعه ایفا می کنند، گفت: خدمات شایسته راهداری و حمل و نقل و رانندگان جای قدردانی دارد که در بدترین شرایط در جاده ها حضور دارند.

استاندار گیلان با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان گیلان خاطرنشان کرد: رانندگان در ایام های مهم که باید در کنار خانواده ها باشند در جاده ها مشغول فعالیت هستند و مسئولیتشان را در بدترین شرایط به بهترین شکل انجام می دهند.

وی با اشاره به سفر سالانه 30تا 34 میلیون مسافر به گیلان گفت: سهم استان در توسعه زیرساختهای حمل و نقل  از این ورودی ها باید بصورت ملی دیده شود و امکانات استان به تنهایی جوابگو نیست و نباید جمعیت گیلان برای ارایه امکانات  و اعتبارات فقط ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیده شود.

نجفی به رتبه 2 الی 3 استان در حوزه بنادر اشاره و یادآور شد: با راه‌اندازی بندر  کاسپین تقویت بندر آستارا که توسط بخش خصوصی صورت گرفته و ظرفیت بالای بندرانزلی قادر خواهیم بود حرف اول را در حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر بزنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با ابراز تأسف از اینکه هنوز یک متر از خطوط ریلی  کشور در گیلان افتتاح نشده است ابراز امیدواری کرد باتوجه به تأکید و کمک رئیس جمهور آماده سازی خط راه آهن استان سرعت بیشتری به خود گرفته و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نجفی خاطر نشان کرد: اعتقاد ما بر این است حق استان گیلان بیشتر از وضع موجود است و در تلاش هستیم با توسعه جاده‌ای و راه‌های سطح استان حداقل آسودگی خاطر را برای مسافران فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه ۳هزار و ۲۰۰ متر از باقی مانده آزاد راه در روزهای آینده بصورت کامل آماده افتتاح است خاطر نشان کرد: برای ۸ کیلومتر باقی مانده نیز که تقریبا همه آن تونل خواهد بود دولت برنامه دارد اما مشکل اساسی این است که هزینه تکمیل ۱۱ کیلومتر به اندازه کل هزینه ساخت آزادراه رشت قزوین است.

استاندار با بیان اینکه گیلان در کریدور شمال به جنوب و در شاهراه بزرگ قرار دارد تصریح کرد: با بهره برداری از راه آهن رشت قزوین و اتصال آن به آستارا ،مدت  حمل و نقل در این مسیر  24 روز کاهش می یابد.

وی در این خصوص اضافه کرد جهت تحقق این عمر می‌بایست 200 کیلومتر راه مابین رشت- آستارا نیز تکمیل گردد که در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

نجفی به منشور حقوق شهروندی ابلاغی از سوی رئیس جمهور اشاره و عنوان کرد: مردم می‌بایست مطالبات خود را بشناسند و دولت مردان مکلف هستند نسبت به رفع مطالبات مردم اقدام نمایند.

وی خواستار رعایت حقوق شهروندی در بخش حمل و نقل شد و اذعان کرد: با رسیدن به حد استاندارد فاصله بسیار داریم.

استاندار گیلان با تائید بر اینکه مسئولیت عظیمی بر عهده گیلان در جابجایی مسافر و حمل بار است گفت: توسعه راه و ناوگان عمومی نیازمند تامین اعتبارات در این بخش است.

نجفی  به کمبود  مجتمع های بین راهی مناسب در گیلان اشاره کرد و افزود: حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در استان باید با تزریق اعتبارات ملی جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی  تقویت شود.

استاندار خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مسائل استان که نیازمند توجه مجدانه است، موضوع سرمایه‌گذار است و می‌بایست در خصوص جذب سرمایه گذار نهایت همکاری از سوی مسئولان صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: ما مجری هستیم و باید ایجاد شرایط و امکانات لازم در سطح استان جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنیم و این مهم با شعار امکان پذیر نیست بلکه باید عملیاتی شود که مهمترین دغدغه در این خصوص موضوع اشتغال جوانان است که خوشبختانه روند رو رشدی شاهد هستیم.

استاندار گیلان به اعتبار تخصیص داده شده برای فعال سازی کارخانجات استان طی سال‌های گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: می‌توان همین اعتبارها را برای امور مرتبط با حمل و نقل استان نظیر نوسازی ناوگان حمل و نقل بکار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز