خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

سیب زمینی کردستان یک برند کشوری است

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۶۵۶

رئیس جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: سیب زمینی کردستان یک برند کشوری است و در استان های همجوار و شهرهای اقلیم کردستان عراق بدلیل کیفیت خوب این محصول از آن استقبال می شود.

به گزارش ایلنا، محمد کریم ذوالفقاری با بیان این مطلب افزود: جایگاه استان در کشت و تولید محصول سیب زمینی در رتبه چهارم کشوری است و در سال گذشته 330 هزار تن سیب زمینی از سطح زمین های کشاورزی استان برداشت شده است که در سال زراعی این ارقام به 30 هزار کاهش به 300 هزار تن رسیده است.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در طی چند سال گذشته وضعیت کیفیت محصول سیب زمینی استان، تغییرات بسیار خوبی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به ارزش ریالی سیب زمینی در استان عنوان کرد: در حال حاضر قیمت سیب زمینی 550 تا 850  تومان است که بسته به کیفیت، قیمت آن متفاوت بوده و این در حالی است که قیمت در سال گذشته کمتر از 350  تومان بوده است.

وی ابراز داشت: قیمت سیب زمینی در خارج از استان کمتر از نرخ این محصول در استان است و قیمت این محصول در استان های همجوار پایین تر از استان است و این نشان دهنده این است که سیب زمینی استان بدلیل دارا بودن کیفیت مناسب به یک برند تبدیل شده است.

ذوالفقاری به استقبال کشورهای همجوار از سیب زمینی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت این محصول در اقلیم کردستان عراق کیلوی 400 دینار می باشد و قیمت سیب زمینی ترکیه 250 دینار عرضه می شود و این قیمت نشان از کیفیت محصول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز