خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

در حوزه آموزش NGO ها ضعف داریم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی کردستان با انتقاد از اینکه در حوزه آموزش NGO ها دچار ضعف هستیم؛ ابراز داشت: باید در مدارس هم این نهاد دنبال شود چراکه محیطی امن و سالم برای فراگیری این مهم می‌تواند باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر امروز در جلسه هم‌اندیشی و تعامل سازمان‌های مردم نهاد با دستگاه‌های اجرایی ضمن تاکید بر نقش تشکل‌های مردمی در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه اظهار داشت: معتقدم این تشکل‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در راستای تحقق این امر ارزشمند دارند و می‌توانند وظیفهٔ راهبری مردم را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه NGO‌ها نهادی خصوصی‌اند؛ افزود: برخی از این نهاد‌ها در بعضی زمینه‌ها ازجمله محیط زیست فعالیت قابل ملاحظه‌ای را انجام داده‌اند ولی در برخی موارد باید از دستگاه‌ها در راستای بهبود شرایط کمک خواست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار NGO‌ها را دارای تخصص لازم برای ایفای نقش مربوط به حیطهٔ کاری خود عنوان کرد و تاثیرگذاری این حوزه بر دستگاه‌های مربوطه نشان از فعالیت جدی این نهاد می‌باشد.

وی تصریح کرد: NGO‌ها مجموعه‌ای از متخصصین کارآمد و با انگیزه در اختیار دارند درحالیکه در هر مکان دیگری تعداد متخصصین و کار‌شناس حدود دو نفر است و این نشان از اهمیت و نقش تاثیرگذار این نهاد در جهت نیل به اهداف بلندمدت است.

آشناگر خاطرنشان کرد: در شبکه‌های اجتماعی باتوجه به مسئولیت اجتماعی که برعهده دارند این مهم را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت تمایل دارد در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی تشکل‌های مردم نهاد ایجاد شود؛ ابراز داشت: این نهاد‌ها به لحاظ کمیتی رشد پیدا کرده‌اند اما مهم‌تر از کمی بودن تقویت کیفیت این نهاد می‌باشد.

آشناگر با تاکید بر اینکه هر نهادی با گرفتن مجوز تنها در راستای حیطهٔ مربوطه باید فعالیت داشته باشد؛ تصریح کرد: به عنوان نمونه هر موقع مجوزی به فعالیت سیاسی داده می‌شود باید تشکل مربوطه فقط در این زمینه کارایی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با ابراز خرسندی از اینکه دولت تمایل دارد اجرای برخی تصمیمات را به NGO‌ها محول کند؛ گفت: با این کار اعتماد به نفس نهاد افزایش پیدا می‌کند هم‌چنین باید برای توسعهٔ این امر نیز از تجارب مراکز و دستگاه‌ها استفاده به عمل آید تا بتوان فعالیت‌ها را ساماندهی داد.

وی با تاکید بر آموزش و توانمندی این نهاد‌ها عنوان کرد: وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی حمایت و مشارکت و ارائهٔ خدمات می‌باشد.

به گفته آشناگر در حوزه NGO اداره امور شهرسازی ضعیف عمل کرده و ما عدم توسعهٔ فضای سبز را در شهر شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مناطق حاشیه‌نشین این نهاد دخالت و نقش داشته؛ بیان کرد: نگرش بهبود محیط زیست مناسب در این مناطق در حال شکل گرفتن است هر چند نیاز به توسعهٔ فرافکنی دارد.

آشناگر به هدایت و ساماندهی این نهاد توجه و اظهار داشت: باید این نهاد‌ها در راستای تاثیرگذاری بیشتر ادغام شوند و از توان هم استفاده شایان بکنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی با بیان اینکه دو حوزهٔ اجتماعی و فرهنگی مشمول معافیت مالیاتی‌اند؛ تصریح کرد: در این راستا مشکل سمن‌های مربوطه رفع خواهد شد و کمتر دچار مشکلات می‌شوند.

وی در پایان با انتقاد از اینکه در حوزهٔ آموزش NGO‌ها دچار ضعف هستیم؛ ابراز داشت: باید در مدارس هم این نهاد دنبال شود چراکه محیطی امن و سالم برای فراگیری این مهم می‌تواند باشد.

کد خبر : ۴۳۸۳۶۵