خبرگزاری کار ایران

صفرزاده در جمع روسای مراکز آموزش علمی کاربردی:

هدف دانشجویان نباید فقط دریافت گواهی و مدرک از دانشگاه باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی، حمایت از تاسیس و توسعه شرکت های دانش بنیان را از الویت های استان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، نادر صفرزاده امروز در جمع روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان و در جلسه هماهنگی برگزاری استارت آپ ویکند شهر هوشمند و تجارت الکترونیک در ارومیه گفت: خوشبختانه امروز با حضور اساتید و دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان شاهد توسعه کمی و کیفی این مراکز به لحاظ آموزشی و پژوهشی هستیم اما باز هم این فعالیت ها کافی نیست و باید برنامه ریزی و اقدامات گسترده تری در این حوزه ها صورت گیرد و همچنین مشوق هایی برای ایجاد انگیزه بیشتر در میان تلاشگران عرصه پژوهش و فناوری در استان ایجاد شود.

صفرزاده اظهار داشت: هدف دانشجویان نباید صرفا دریافت گواهی و مدرک از دانشگاه باشد بلکه باید فضایی فراهم شود که در آن هم اساتید و هم دانشجویان با انگیزه ای مضاعف برای رشد، توسعه، ترقی، شکوفایی و همچنین ایجاد تحول در شاخص های توسعه استان تلاش کنند.

صفرزاده بر لزوم حمایت دانشگاه ها و مراکز علمی استان از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان تاکید و خاطرنشان کرد: بر اساس تاکید استاندار محترم، حمایت از تاسیس و توسعه شرکت های دانش بنیان در زمینه ی تحقق و دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و کاربردی کردن ایده های برتر نخبگان و همچنین اشتغالزایی و کارآفرینی برای جوانان و فارغ التحصیلان از اولویت های مدیریت ارشد استان است و در این زمینه لازم است دانشگاهها و مراکز علمی هم بصورت جدی پای کار بیایند.

وی به پایین شاخص‌های توسعه از جمله شاخص سواد در آذربایجان‌غربی نسبت به متوسط کشوری هم اشاره و تصریح کرد: به لحاظ جمعیتی، آذربایجان غربی رتبه هفتم کشور را در میان استان‌ها دارد؛ لازم است متناسب با این جمعیت، شاخص‌های توسعه نیز در استان ارتقا و بهبود پیدا کند که برای تحقق این امر نیازمند مشارکت و همکاری هر چه بیشتر اساتید و مراکز علمی و دانشگاهی استان هستیم.

عزتی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه توضیحاتی را درباره زمان و نحوه برگزاری استارت آپ ویکند شهر هوشمند در ارومیه ارائه کرد و گفت: استارت‌آپ ویکند شهر هوشمند از روز چهارشنبه ۱ دی‌ماه ۱۳۹۵ تا روز جمعه ۳ دی‌ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۸ در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، استارت‌آپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت‌کنندگان پرانگیزه‌ای شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب‌های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد‌هم می‌آیند تا در طی ۵۴ ساعت ایده‌‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

کد خبر : ۴۳۷۳۷۴