خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی نقش مهمی در معرفی استان دارد

استاندارخراسان جنوبی در جریان افتتاح دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ ای استان‌های شرق کشور که در بیرجند برگزار شد، گفت برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها نقش مهمی در معرفی استان و ظرفیت‌های آن دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی، گفت: دستگاه‌های اجرایی و وابسته به صنایع دستی و گردشگری در صورتیکه بازاریابی محصولات را به خوبی انجام دهند و گردش اقتصادی و مالی انجام شود در فروش محصولات موفق خواهیم بود در غیر این صورت با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه باید سیستم مناسبی در زمینه ی بازاریابی طراحی و بکارگیری شود تصریح کرد: با شناسایی بازارهای هدف و شناخت سلایق مصرف کنندگان خارجی و نیز ایجاد تعامل بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وزارت خارجه، زمینه‌های رشد بیشتر محصولات صنایع دستی در بعد کمی و کیفی فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت فراهم شدن زمینه ورود گردشگران خارجی به مناطق مختلف کشور و از جمله استان خراسان جنوبی و شناخت سلایق آنها به استفاده از کالایی خاص ، قطعاً در زمینه بازاریابی نیز موفق تر از قبل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از شهرستان‌های سرایان و خوسف در زمینه تولید سنگ‌های قیمتی و گل نرگس باید حمایت بیشتری صورت گیرد افزود: جهت رونق محصولات صنایع دستی و گردشگری در این دو شهر کمک‌های لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای شرق کشور از روز گذشته در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند افتتاح و تا ۲۳ آذرماه جاری عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

کد خبر : ۴۳۶۴۴۱