خبرگزاری کار ایران

قادری به ایلنا خبر داد:

اتوبوس ایدز در بوکان راه‌اندازی می‌شود

سرپرست مرکز بهداشت بوکان از راه‌اندازی اتوبوس ایدز به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز در بوکان خبر داد.

شادی قادری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در بوکان، گفت: به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز اتوبوس ایدز با همکاری شهرداری از 14 تا 17 آذر ماه راه اندازی می شود.

وی افزود: در این اتوبوس که در نقاط مختلف شهر استقرار می یابد، از مراجعه‌کنندگان به‌صورت رایگان، آزمایش سریع HIV گرفته می‌شود و به آنها مشاوره و آموزش راه‌های پیشگیری از ایدز توسط کارشناسان مربوطه ارائه می شود.

سرپرست مرکز بهداشت‌بوکان اضافه‌کرد: یکی از راهبردهای اساسی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دنبال می‌کند، انجام آزمایش HIV برای کسانی است که داوطلب این کار هستند و تلاش می‌شود شرایطی فراهم شود، این افراد دسترسی بیشتر و راحت تری به این آزمایش‌ها داشته باشند.

وی تأکید می کند: آزمایش‌هایی که از مراجعه‌کنندگان گرفته می‌شود، قابل اطمینان است و با کیت‌های تشخیصی سریع انجام می‌شود و تمام اطلاعاتی که از افراد به دست می‌آید، محرمانه است.

قادری در خاتمه اظهار داشت: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری واقع بوکان، اول بلوار سردار عزیز خان مکری در ساعات اداری دایر است و به صورت حضوری و تلفنی(46234063) آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و انجام آزمایش تشخیصی است.

کد خبر : ۴۳۴۵۷۳