خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه گیلان در گفتگو با ایلنا:

شرکت‌های هواپیمایی اطلاعات درست به مسافران ارایه دهند/ انجام عملیات مانور زمستانی در 15 آذر ماه

شرکت‌های هواپیمایی موظفند در صورت تاخیر پرواز و نامساعد بودن شرایط جوی پاسخگوی مسافر بوده و اطلاعات درست را دراختیار مسافر قرار دهند.

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رشت بیان کرد: جلسه هماهنگی برای شرایط جوی نامساعد هوا با حضور همه دستگاه‌های خدمات‌رسان به مسافران، ازجمله شرکت‌های هواپیمایی، خدمات فرودگاهی و ارگان‌های نظامی و انتظامی در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار شد.

کریم آقایی اعلام کرد:  تمامی دستگاه‌های مرتبط باید با نیروی انسانی و تجهیرات لازم در شرایط جوی نامساعد آماده باشند.

وی از انجام مانور عملیات زمستانی در 15 آذر سالجاری در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد.

کریم آقایی با اشاره به مستقر بودن ایستگاه هواشناسی در فرودگاه رشت بیان کرد: جهت آماده بودن در شرایط بحرانی از هواشناسی درخواست شده تا هوای 6 روز  آتی را اعلام کند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم در مواقع برف، قسمت بیرون ترمینال (از ورودی فرودگاه تا ترمینال) است، افزود: محوطه مذکور جهت راحتی حال مسافر برای ورود به ترمینال باید آماده شود.

مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت، الویت مهم بعدی را درشرایط جوی نامساعد قسمت سطوح پرواز دانست و تصریح کرد: قسمت مذکور از باند پرواز و پارکینگ هواپیمایی به جهت پذیرش پرواز مهم است.

 کریم آقایی با اشاره به دستورالعمل مسافر، که سازمان هواپیمایی کشوری به همه فرودگاه ها ابلاغ کرده و برای حقوق مسافران است؛ گفت: شرکت‌های هواپیمایی موظفند در صورت تاخیر پرواز و نامساعد بودن شرایط جوی پاسخگوی مسافر بوده و اطلاعات درست را دراختیار مسافر قرار دهند.

وی با توجه به عملیاتی بودن فرودگاه سردار جنگل از ساعت 6:30 صبح الی 8:30 شب اذعان داشت: از ابتدای ماه جاری شیفت شب جهت ایمنی و نجات فرودگاهی مستقر شده است.

کریم آقایی در پایان یادآور شد: در صورت نیاز، همکاران آتش نشانی و ایمنی در شیفت مذکور بلافاصله برای برف‌روبی ماشین‌ها اقدام  کرده و وارد عملیات خواهند شد.

کد خبر : ۴۳۱۸۷۸