خبرگزاری کار ایران

به صورت رایگان انجام شد؛

بیمه خانه‌های 66 هزار مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی

منازل مسکونی حدود ۶۶ هزار خانوار تحت‌حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی زیر پوشش بیمه حوادث غیر مترقبه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، معاون‌حمایت و سلامت‌خانواده کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: این طرح رایگان شامل بیمه در مقابل حوادثی از جمله آتش‌سوزی، سیل، زلزله، صاعقه، طوفان و سایر بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه است.

 سیار میزان خسارت پرداختی به ازای هر ساختمان را برای خانوارشهری 350 میلیون ریال و برای خانوار روستایی 200 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: خسارت اسباب منزل نیز در شهرها 150 میلیون ریال و در روستاها 100 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از تاریخ عقد قرارداد تاکنون پنج پرونده حوادث به بیمه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: امسال در قالب این بیمه ، مددجویانی که بر اثر سانحه دچار نقص‌عضو دائم کلی و جزیی ناشی از حوادث مشمول بیمه شوند تا سقف 150 میلیون ریال از بیمه خسارت دریافت می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان افزود: در صورت وقوع حادثه 50 میلیون ریال به صورت بلاعوض و برای اسکان موقت به مددجویان داده می‌شود .

به گفته وی منزل مددجویانی که در منازل استیجاری به سر می‌برند نیز بیمه می‌شود،خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۳۰ پرونده حوادث به بیمه ارسال شد که توانستند خسارت‌های خود را دریافت کنند.

هم اکنون 70 هزار خانوار با جمعیتی حدود 150 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی قرار دارند . 

کد خبر : ۴۳۱۷۱۰