خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار لامرد مطرح کرد:

قراردادهای موقت کار، امنیت شغلی و روانی جامعه کارگری را تهدید می‌کند

معاون فرماندار لامرد در همایش سالروز تصویب قانون کار گفت: ما هم مثل کارگران در لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام تامین اجتماعی دغدغه داریم و امروز قراردادهای موقت کار؛ امنیت شغلی و روانی جامعه کارگری را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، سیدمهدی احمدی زاده (معاون فرماندار لامرد) که در مراسم سالروز تصویب قانون کار سخن می‌گفت، ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی گفت: امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت و زنده کردن ارزش‌های اسلامی از مهمترین انگیزه‌ها و علل قیام امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: در جامعه امروز همگانی کردن اخلاق اسلامی و مجاهدت برای اتحاد اسلامی باید یک هدف باشد و متاسفانه فضای تخریب، تهدید و تهمت و افترا رواج پیدا کرده و فقط اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشکل‌گشای مشکلات فرهنگی اجتماعی و حتی اقتصادی است.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ی همگانی است؛ اظهار کرد: قطعاً در جامعه‌ای که اسلام نهادینه شده، افراد دست به تخریب، تهمت و افترا نمی‌زنند.

وی در ادامه با گرامیداشت 29 آبانماه سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: هر تشکیلاتی و سازمانی نیاز به قوانینی دارد و ممکن است قوانین ناقص باشد اما به جهت اینکه برای همه یکسان است نیز این عدالت است و جاهایی که نیاز به اصلاح دارد باید اصلاح شود و قانون کار دستخوش تغییر و تحولات قرار گرفته تا اینکه به این روز رسیده است.

معاون فرماندار لامرد؛ قراردادهای موقت کار را یکی از مشکلات اساسی جامعه کارگری دانست و اضافه کرد: ما هم مثل کارگران در لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام تامین اجتماعی دغدغه داریم و امروز قراردادهای موقت کار؛ امنیت شغلی و روانی جامعه کارگری را تهدید می‌کند.

احمدی زاده بیان کرد: فرزندان ما به نیاز به تربیت صحیح و کافی دارد و تشکر می‌کنم از خانه کارگر که در این شهرستانها که مهدقرآنی و پیش دبستانی را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز خانه کارگر در حمایت همه‌جانبه از جامعه کارگری تلاش می‌کند و با راه‌اندازی مجموعه‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی کابردی خانه کارگر، مرکز مهد و پیش دبستانی و آموزش‌های کوتاه مدت توانسته گام مهمی در ارتقای آموزش کارگران بردارد.

معاون فرماندار لامرد در خاتمه گفت: هر صنعتی که وارد شهرستان می‌شود نیاز به تدوین بسته‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، کارگری، اقتصادی و زیست محیطی دارد. حق و حقوق جامعه کارگری در اولویت قرار دارد و ما از حق و حقوق نیروهای بومی دفاع خواهیم کرد. ما نیازمند آمار و اطلاعات دقیق هستیم و اگر ظلمی به جامعه کارگری می‌شود باید دلائل آن مستدل و منطقی باشد.

این مراسم به مناسبت ایام اربعین حسینی با حضور مداح اهل بیت؛ عباس مفتاح و مسئولان و تشکل‌های کارگری در سالن اجتماعات معلم برگزار شد.

کد خبر : ۴۳۰۳۵۵