خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان خبر داد:

صدور بیش از 17 هزار ویزا برای زائرین اربعین‌حسینی/ مرز مهران تنها مرز خروجی برای زائران گیلانی

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۸۴۰

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه مرز خروجی برای زائران گیلانی فقط مرز مهران است، گفت تاکنون برای 17 هزار و 710 هزار نفر ویزا صادر شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی‌پور در ششمین نشست ستاد هماهنگی اربعین‌حسینی با بیان اینکه پایانه‌های حمل و نقل مسافرگیلان آمادگی‌کامل برای انتقال‌زائران را به مرز مهران در روزهای باقی‌مانده تا اربعین دارند، افزود: مرز خروجی برای زائران گیلانی فقط مرز مهران است و زائران به هیچ مرز دیگری در غرب کشور مراجعه نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه بدون دریافت روادید امکان سفر به عراق وجود ندارد، تاکید کرد: کلیه زائرین به صورت گروهی اقدام و از سفر به صورت فردی، حتی الامکان خودداری کنند.

وی گفت: 18 هزار 993 گیلانی تا پایان روز یک شنبه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه الکترونیکی سماح ثبت نام کرده اند که تاکنون برای 17 هزار و 710 هزار ویزا صادر شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان افزود: دفتر موقت کنسولگری عراق با پیگیری‌های استاندار گیلان از چند هفته قبل در رشت راه اندازی شده است که در آن روزانه برای 3 هزار زائر ویزا صادر می‌شود.

محمد احمدی‌پور گفت:صدور روادید برای زائران گیلانی که در سامانه سماح نام نویسی کردند در مراحل پایانی قرار دارد و برای دریافت ویزا به مرز مراجعه نکنند .

جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان با بیان اینکه صدور ویزا برای زائران قزوینی هم در رشت انجام  می‌شود، گفت: تاکنون برای 5هزار و 134نفر از زائران این استان ویزا صادر شده است.

وی افزود: بیش از 13 هزار زائر گیلانی از 2 هفته گذشته تاکنون به عراق  اعزام شدند.

محمد احمدی‌پور با اشاره به فراهم کردن امکانات پذیرایی از زائران در عراق گفت: موکب‌هایی با کمک‌ها و نذورات مردمی برای پذیرایی از 20 هزار زائر گیلانی فراهم شده است.

جانشین ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گیلان  با بیان اینکه زوار گرامی حتماً پس از ورود به مرز عراق، از درج مُهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود اطمینان حاصل کنند، گفت: هر یک از دارندگان روادید گروهی یک نسخه کپی رنگی از لیست روادید خود را تهیه و ممهور کنند تا در صورت جدا شدن احتمالی از گروه، بتوانند با آن به همراه اصل گذرنامه از مرز دو کشور تردد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز