خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

فرصت استثنایی فراروی سرمایه‌گذاران منطقه اقتصادی لامرد قرار دارد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با توجه به شرایط پسا برجامی و تسریع در روند ایجاد زیر ساخت ها، فرصت استنثایی فراروی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت در این منطقه مهم فراهم شده است.

سید ابوالحسن حقایقی در حاشیه نمایشگاه ایران کامین 2016 به خبرنگار ایلنا گفت: آب، برق و گاز مورد نیاز دوران ساخت، محورهای شریانی درون سایت، نیازهای مخابراتی و ارتباطی و سایر زیر ساخت های مورد لزوم برای شکوفایی صنعتی در این منطقه تاکنون با افزون بر 800 میلیارد ریال اعتبار مهیا شده است.

وی خاطر نشان کرد: این امر شرایط را برای نقش آفرینی منطقه در توسعه پایدار کشور مناسب کرده است و سرمایه گذاران می‌توانند با برخورداری از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی ،مشوق ها و حمایت های همه جانبه، به بهترین شکل ممکن از این مزیت ها و فرصت ها استفاده کنند.

این مقام مسئول ضمن ارزشمند توصیف کردن برپایی نمایشگاه ها در عرصه صنایع معدنی گفت: حضور شمار قابل توجهی از شرکت های داخلی و خارجی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی و چهارمین کنگره جهانی معدن  سبب شده است تا امکان رایزنی و مذاکره با  متقاضیان سرمایه گذاری به صورت مستقیم، اثربخش و کم هزینه فراهم شود.

حقایقی افزود: بستر مناسبی برای مشارکت شرکای خارجی درصنایع معدنی و سایر صنایع مرتبط ایجاد شده است و تمام تلاش خود را معطوف جذب سرمایه گذار از طریق معرفی پتانسیل ها و قابلیت های منطقه کرده‌ایم و در این مسیر از همه اهرم های ممکن استفاده بهینه و مبتکرانه می شود که خوشبختانه نتایج مناسبی نیز در پی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد سهم تولیدات معدنی در تولید ناخالص داخلی با توجه به ذخایر بالقوه معادن شناخته شده به رقم قابل قبولی ارتقاء یابد.

نمایشگاه ایران کامین 2016 از شنبه پانزدهم آبان‌ماه بمدت سه روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده است.

کد خبر : ۴۲۶۲۱۳