خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

بیمارستان 540 تختخوابی‌کرمانشاه باید با جدیت پیگیری شود

استاندار کرمانشاه گفت: با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی این استان پروژه‌های خوبی در بخش‌های مختلف این دانشگاه در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، اسداله رازانی در جلسه بررسی اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: خوشبختانه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تحرک خوبی در جهت کار عمرانی و اجرای پروژه‌های بخش خدمات درمانی بخشیده و با به پایان رسیدن این پروژه‌ها تحول خوبی در این بخش رقم خواهد خورد که جای تقدیر و تشکر از مجموعه مدیریتی این دانشگاه دارد.
 
وی دانشگاه علوم پزشکی استان را از لحاظ اجرای پروژه‌ها جزء سازمان‌های فعال استان عنوان کرد و گفت: مجموعه اقدامات و برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی را جزء فعالیت‌های خوب و فعال استان می‌دانم.
 
استاندار کرمانشاه با اشاره به محدویت منابع و اعتبارات گفت: مدیریتی می‌تواند خوب کار کند که با اعتبارات محدود بیشترین اثربخشی را با اجرای پروژه‌ها داشته باشد و تحول را در زیربخش‌های کاری خود ایجاد کند لذا خوشحال هستم که دانشگاه علوم پزشکی این گونه عمل می‌کند.
 
استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به نزدیک بودن سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان گفت: در کنار پروژه هایی که قرار است با حضورحسن قاضی زاده هاشمی در استان برگزار شود ضروری است که با همکاری جهاددانشگاهی استان نسبت به افتتاح مرکز ناباروری جهادانشگاهی اقدام شود و این مرکز به لحاظ اینکه مجموعه ای مدرن و دارای مجموعه‌های بسیار تاثیرگذاری در زمینه پزشکی و درمانی است باید تلاش شود تا هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.
 
وی همچنین گفت: تشکیل جلسه کمیته اجرایی فرمانداران با مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی به منظور تسریع در اجرای پروژه‌های درمان استان پیگیری خواهد شد و ضرورت دارد که چنین نشست‌هایی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شود.
 
 رازانی در پایان بر روند اجرای دقیق بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه تاکید کرد و گفت: مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی باید روند اجرای این پروژه را با جدیت تمام پیگیری کند زیرا این پروژه تحولی بزرگ در بخش درمان استان ایجاد خواهد کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های در حال انجام در جهت اجرای پروژه های عمرانی این دانشگاه گفت: تمام پروژه های عمرانی بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی استان دارای برنامه و در حال اجرا هستند.

حسین کریم افزود: پردیس دانشگاه و توسعه اورژانس‌های بیمارستان‌ها و همچنین بلوک‌های زایمانی در حال اجرا هستند و بلوک های زایمانی تا 2 ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
 
وی افزود: در کنار توسعه پروژه‌های عمرانی، بخش بهداشت این دانشگاه هم فعال است و این بخش بیش از 200 میلیلرد تومان اعتبار دارد که از بعد از استان خراسان رضوی دومین استانی هستیم که چنین اعتباری به کرمانشاه تعلق گرفته است.
 
 وی گفت: در سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی تخصیص یافته و این در حالی است که در سنوات گذشته با بحران شدیده در خصوص این تجهیزات روبرو بودیم.
 
کریم همچنین بیان داشت: راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و در سال گذشته 7 رشته تخصصی در این دانشگاه راه اندازی شد و برای اولین بار این تعداد رشته‌های تخصصی به دانشگاه اضافه شد و با توسعه این رشته‌ها نیاز استان در چند سال آینده به رشته‌های تخصصی پزشکی مرتفع خواهد شد.
 
وی همچنین از افتتاح اتاق عمل بیمارستان آیت‌االله‌ طالقانی کرمانشاه و تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: چهارشنبه همین هفته هاشمی برای افتتاح چندین پروژه دانشگاه علوم پزشکی به استان کرمانشاه سفر خواهند کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: ظرف یک ماه و نیم آینده بیمارستان شهرستان صحنه پس از چندین سال از اجرای آن به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع پروژه‌های بسیاری توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال انجام است که طی چند ماه آینده افتتاح می‌شوند و بعضی از این پروژه‌ها در کشور بی‌نظیر است.
 
در ادامه این جلسه معاونین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش‌های درمان و بهداشت گزارشات خود را ارائه دادند.

کد خبر : ۴۲۵۹۵۵