خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد:

مسوولان برای حل آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی کمر همت ببندند

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۱۲۵

قائم مقام وزیر کشور گفت: شاخص‌های طلاق، مواد مخدر، فقر، مسایل اخلاقی و اجتماعی و حاشیه‌نشینی از مشکلات اجتماعی کشور است که مسوولان باید برای حل آن کمر همت ببندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدحسین مقیمی، قائم مقام وزیر کشور امروز (6 آبان) در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: در دوره‌ای که خدمت به مردم در اختیار ما قرار گرفته باید از آن برای خدمت و انجام وظیفه استفاده شود تا به راحتی از عملکرد خود در مقابل خدا و مردم دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه معاونت‌های سیاسی و امنیتی حوزه اثرگذاری در مدیریت اجرایی استان است، ادامه داد: اگر امنیت را به عنوان مهمترین مولفه در هر جامعه‌ای در نظر بگیریم؛ معاون سیاسی و امنیتی نقش تعیین‌کننده‌ای در ساماندهی مسائل استان برعهده دارد.

قائم مقام وزیر کشور گفت: پیگیری مسائل امنیتی در شهرها و استان‌ها بایستی توسط کسی انجام شود که اشراف کامل به مسائل داشته باشد و به گونه‌ای تصمیم بگیرد که مشکل امنیتی در استان ایجاد نشود.

مقیمی با اشاره به اینکه استان زنجان جز استان‌های برتر در شاخص‌های امنیتی است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که دشمنان به دنبال ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه و ایجاد رعب و وحشت هستند؛ برقراری امنیت در داخل کشور یک موهبت برای کشور محسوب می‌شود که آن نیز در سایه تصمیماتی بوده که شورای تامین برای استقرار نیروهای نظامی در مرزهای کشور اتخاذ شده، محقق می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور به تدابیر شورای تامین برای برقراری امنیت در استان زنجان اشاره کرد و گفت: مسائل اجتماعی استان از دیگر مواردی است که توسط حوزه سیاسی و امنیتی به آن پرداخته می‌شود.

مقیمی به مشکلات و چالش‌های اجتماعی در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: پس از بررسی‌های انجام شده، تکالیف جدی برای متولیان این حوزه مشخص شده که در محضر رهبری مطرح گردید و تصمیماتی به عنوان وظیفه از سوی مقام معظم رهبری برای هر یک از متولیان نیز تعیین گردید.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های طلاق، مواد مخدر، فقر، مسایل اخلاقی و اجتماعی و حاشیه نشینی از مشکلات اجتماعی مطرح شده در کشور است، افزود: توجه به مسائل اجتماعی یکی از رسالت‌های معاونت سیاسی و امنیتی است.

این مقام مسوول به آسیب‌های اجتماعی موجود اشاره کرد و گفت: باید در برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که این شاخص‌ها کم شود و شرایط بهتری برای زندگی مردم فراهم شود.

مقیمی توجه به شاخص‌ها و حل آسیب‌های اجتماعی و تاکیدات مقام معظم رهبری برای حل این مسائل را تکلیفی بر دوش مسوولان اعلام کرد و افزود: امید می‌رود با برنامه‌ریزی مطلوب این مسائل حل شود.

وی توجه به مباحث سیاسی را از دیگر رسالت‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: مردم علاقمند هستند که در اداره کشور سهیم باشند و این حضور باید توسط معاونت سیاسی و امنیتی فراهم شود.

قائم مقام وزیر کشور افزود: این معاونت می‌تواند با تبادل نظر در انتخاب فرماندار و بخشدار به استاندار کمک کند تا سیاست‌های نظام را محقق کنند.

به گفته این مقام مسوول؛ نقش معاونت سیاسی در حل مشکلات مردم و رضایتمندی آنان به عنوان ارباب رجوع در رسیدگی به مشکلات بسیار مهم است که اگر بر عملکرد فرمانداران و بخشداران نظارت شود، تکریم ارباب رجوع در سیستم اداری ایجاد می‌شود.

در پایان این مراسم از خدمات حمیدرضا شهبازی به عنوان معاون سیاسی امنیتی اسبق استانداری زنجان تجلیل و سیدبیوک موسوی به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز