خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور در زنجان خبر داد:

لایحه جامع قانون انتخابات تدوین شده/ داشتن تجربه سیاسی و مدیر بودن شرط کاندیدهای ریاست‌جمهوری‌

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۱۲۰

قائم مقام وزیر کشور از تدوین لایحه جامع قانون انتخابات در کشور خبر داد و گفت: در صورت تصویب این لایحه در مجلس؛ انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا براساس این قوانین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد حسین مقیمی (قائم مقام وزیر کشور) امروز پنج شنبه (6آبان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت ستاد انتخابات پایان آذر امسال آغاز می‌شود و برنامه زمان‌بندی طی اطلاعیه‌های رسمی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های انتخابات شرایط برای کاندیداها قید می‌شود، گفت: برای داوطلب شدن افراد به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری شروطی قید شده که مدیر و مدبر بودن و داشتن تجربه سیاسی از این شرایط است.

این مقام مسوول از تهیه لایحه جامع قانون انتخابات در کشور خبر داد و گفت: در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی؛ انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا براساس این قوانین انجام می‌شود و در صورت عدم تصویب؛ انتخابات براساس قوانین قبلی پیش می‌رود.

مقیمی همچنین به اجتماع عظیم اربعین حسینی و اعزام عزاداران به کشور عراق اشاره کرد و گفت: معاونت امنیت و انتظامی وزارت کشور با کمک بقیه اعضای شورای امنیت در کشور تمهیدات لازم برای اربعین را اتخاذ کرده‌اند.

به گفته وی، امنیت کامل زائران در داخل کشور برعهده ایران است و در کشور عراق مسوولان این کشور امنیت لازم را برای زائران فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز