خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار کاشان مطرح کرد:

پدافند غیرعامل ساده‌ترین روش دفاع در مقابل تهدیدات دشمن است

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۰۷۱

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای است که موجب افزایش‌بازدارندگی،کاهش آسیب‌پذیری، در برابر تهدیدات نظامی دشمن می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا مومنیان در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان با بیان این مطلب افزود: پدافند غیرعامل مستلزم بکارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری شود و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل کاهش داد.

وی یادآورشد: پدافند غیرعامل به عنوان یکی ازساده‌ترین راه‌ها، کم هزینه‌ترین شیوه‌ها و صلح‌آمیزترین روش‌های دفاع یک دولت و ملت در مقابل تهدیدات دشمن، حوادث و بحران‌ها بوده و از جمله مهم‌ترین عوامل اقتدار و توفیق دولت‌ها در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه‌ساز توسعه متوازن و پایدار و عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه‌جانبه است.

فرماندارکاشان تأکید کرد: این امر به خصوص در شرایطی که دولت‌های استکباری در حال توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مومنیان اظهار داشت: نگاه بلند و عمیق رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرمایشات معظم‌له مبنی بر اینکه«پدافند غیرعامل مثل مصونیت‌سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می‌کند،گفت: پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است نه برای یک مقطع خاص»؛ حاکی از نقش، اهمیت و جایگاه این مقوله در مصون‌سازی و فراهم شدن بسترهای امن برای توسعه پایدار است.

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان کاشان افزود: شورای پدافند غیرعامل شهرستان کاشان با هدف کاهش آسیب پذیری، ارتقاء آستانه پایداری مردم و تداوم خدمات ضروری و تأمین نیازمندی‌های مردم در شرایط بحران ناشی از تهدیدات‌نظامی دشمن و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر تشکیل و تاکنون اقدامات موثری در اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل انجام داده است که همکاری دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورای پدافند غیرعامل قابل تقدیر است.

مومنیان تشکیل قرارگاه دائمی تاکتیکی پدافند پرتویی کاشان را از جمله اقدامات انجام شده در این راستا ذکر کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای منطقه عمومی کاشان و نظر مساعد رئیس محترم سازمان پدافند غیرعامل کشور و استاندار محترم اصفهان اولین قرارگاه شهرستانی در کاشان ایجاد و برگزاری موفق رزمایش پدافند پرتویی از دستاوردهای این قرارگاه است.

 فرماندار کاشان با گرامی‌داشت روز ملی پدافند غیرعامل گفت:  لازم می‌دانم ضمن ارج نهادن به همه تلاش‌ها واقدامات صورت گرفته از سوی نهادهای در حوزه پدافند غیرعامل، از تلاشگران این عرصه خصوصاً همکاران حوزه پدافند غیرعامل شهرستان تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز