خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری ایلام تاکید کرد:

پذیرایی از زوار اربعین تا آخرین نفر باید ادامه یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: پذیرایی از زوار تا آخرین نفر در ایام اربعین در این استان ادامه یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری ایلام، حشمت الله عسگری درنشست کمیسیون بانک‌ها با موضوع اربعین اظهار کرد: بانک‌ها در دو مبحث تامین مالی و نقدینگی زوار و صرافی و ارائه خدمات ای. تی. ام سیار و بحث پذیرایی از زائران با راه‌اندازی موکب می‌توانند ارائه خدمت کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت جمعیتی مهران و استان توان پذیرایی و خدمات رسانی از حجم جمعیتی میهمان و زائر ابا عبدالله وجود ندارد به همین دلیل نیازمند همکاری و مشارکت بخش خصوصی، بانک‌ها و خیرین سراسر کشور هستیم.

وی تاکید کرد: رشد دو برابری زوار در ایام عاشورا بیانگر افزایش شمار جمعیتی زائرین در ایام اربعین است که باید امکانات و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به زوار از هم اکنون توسط همه مد نظر باشد.

وی از بانک‌های استان خواست علاوه بر فعال شدن شبانه روز بانک‌ها و باجه‌های خود در ایام اربعین دستگاه‌های خودپرداز سیار در محل ایستگاه‌های پذیرایی از زوار فعال و احداث شود و بانک‌ها نیز با نظر کمیسیون بانک‌های استان و توان خود و جذب کمک‌های بیشتر از مرکز به پذیرایی از زوار بپردازند. 

در ادامه این نشست همه بانک‌های استان برای حضور فعال در مرز مهران و ارائه خدمت به زوار در ایام اربعین اعلام آمادگی کردند.

همچنین نبود ناظر پولی در استان از عمده‌ترین مشکلات در ایام اربعین از سوی بانک‌ها برای تامین اعتبارات لازم باجه‌ها اعلام شد.

معاون پیشگری اجتماعی دادگستری ایلام و قائم مقام کمیته پشتیبانی اربعین در این نشست خواستار جذب کمک‌های خیرین و مشتریان بانک‌ها شد و گفت: بانک‌ها شماره حساب جذب و پرداخت نذرات مردمی به ستاد مردمی اربعین را به مردم اعلام کنند.

جعفر داراب خانی اظهار کرد: این شماره حساب تنها یک شماره است و هیچ مرجع دیگر شرعا و قانونا نمی‌تواند اقدام به جذب کمک های مردمی کند.

وی افزود: کمک‌های جمع آوری شده از طریق این شماره حساب به صورت نقدی و اجناس در اختیار ستاد مردمی و پشتیبانی اربعین حسینی(ع) قرار می‌گیرد و با نظارت کامل در راستای خدمات رسانی به زائران هزینه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت بیشتر دستگاه‌های مختلف امسال سطح رضایت‌مندی زائران نسبت به سال‌های قبل افزایش یابد.

در ادامه این نشست روسای بانک‌ها به تشریح نوع خدمت و همچنین میزان کمک‌های خود به زوار اربعین حسینی (ع) پرداختند.

کد خبر : ۴۲۱۶۷۸