خبرگزاری کار ایران

استاندار در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

گندم‌کاران خراسان‌شمالی نیازمند نگاه ویژه دولت هستند

استاندار خراسان‌شمالی در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات گندم‌کاران مناطق سردسیر نسبت به سایر نقاط کشور تاکید کرد و خواستار نگاه ویژه دولت به گندم‌کاران این استان سردسیر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، علی قنبری مدیرعامل‌شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز چهارشنبه پیش از جلسه تکریم و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با استاندار این استان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار خراسان شمالی در این دیدار اظهار داشت: برداشت گندم در استان‌های سردسیر نسبت به سایر استان ها دیرتر انجام می‌شود و از طرفی کاشت در سال جدید نیز باید سریع‌تر یا حداکثر همزمان با استان‌های دیگر به انجام برسد که این موضوع گندم‌کاران را برای تامین نقدینگی دچار مشکل می‌کند.

محمد رضا صالحی از معاون وزیر جهاد و کشاورزی خواست تا برای پرداخت مطالبات گندم کاران در کشور نگاه ویژه‌ای به کشاورزان استان‌های سردسیر از جمله استان خراسان شمالی داشته باشند تا گندم‌کاران هنگام کاشت گندم در سال جدید با بحران های مالی مواجه نشوند.

معاون وزیر جهاد و کشاورزی نیز در این دیدار از پرداخت تمامی مطالبات گندم‌کاران کشور تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: از 140 هزار میلیارد ریال مطالبات گندمکاران، بیش از 110 هزار میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده و برای پرداخت باقی آن 10 هزار میلیارد ریال تا یک هفته و 30 هزار میلیارد ریال نیز تا دو هفته دیگر تامین و تسویه خواهد شد.

خراسان شمالی

قنبری رشد 17 درصدی محصولات کشاورزی و خودکفایی کشور در تولید گندم مورد نیاز کشور در سال جاری را اقدامی بزرگ و با ارزش توسط دولت و ملت ایران در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر تولید بیش از نیاز گندم در کشور که حتی آمادگی صادرات تا 2 تا 3 میلیون تن را هم داریم، در تامین سایر کالاهای اساسی در حوزه مواد غذایی و غلات هیچ مسئله ای نداریم و تمام کالاهای اساسی کشور از جمله روغن، شکر و برنج را برای امسال تامین کرده‌ایم.

وی در خصوص وضعیت کیفیت و قیمت نان در کشور و استان خراسان شمالی نیز گفت: توزیع آرد، سازماندهی و نظارت نانوایی ها تا پیش از این بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و شرکت غله بود و از این پس وزارت صنعت، معدن و تجارت این وظیفه را بر عهده خواهد داشت که البته واگذاری مسئولیت ها هنوز در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در این باره افزود: اگر تعداد نانوایی های آزادپز بیشتر شود، رقابت آن ها با یکدیگر موجب بهبود کیفیت و قیمت نان خواهد شد و تا کنون این موضوع نتیجه خوبی در بهبودی کیفیت و قیمت نان در استان های بزرگ مانند تهران داشته است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی نیز در این گفتگو از رشد دو برابری تولید گندم در این استان خبر داد و گفت: امسال 254 هزار تن گندم مصرفی و 10 هزار تن گندم بذری از گندمکاران استان خریداری کردیم که با رشد 83 درصدی نسبت به پارسال، دو برابر میانگین کشوری رشد داشته ایم و این میزان تولید بالاترین رکورد تولید گندم تا کنون در استان بوده است.

عبدالله یوسفی ضمن تشکر از زحمات ابراهیم سهرابی به عنوان مدیر کل سابق غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی، حشمت الله برسلانی را به عنوان مدیرکل جدید این شرکت در استان به استاندار معرفی کرد و از برگزاری جلسه تکریم و معارفه رسمی آنان تا ساعاتی دیگر در حضور مدیران استانی خبر داد.

کد خبر : ۴۱۷۰۷۶